• Anonym

Nutrilett, hur mycket ner på 3 veckor?

Ska på bröllop om 3 veckor, och klänningen jag alltid brukar ha på mig på bröllop är helt plötsligt för liten!! (tyvärr jag som växt och inte klänningen som krympt). Har absolut inte råd att köpa ny klänning nu när julklappar ska köpas. Så tänkte om man kunde köra nutrilett i 3 veckor, hur mycket tror ni jag kan gå ner på den tiden? Har 15 kilos övervikt men tror bara de krävs ca 5 kilo för att komma i klänningen...

• Svar på tråden Nutrilett, hur mycket ner på 3 veckor?
  • emelielj

Jag gick ner 5 kilo på sex dagar med naturdiet/nutrilett. Så det är mycket möjligt att du går ner mer än 5 kilo fast vanligast är att man går ner ca 2 kilo i veckan tror jag. Jag bär på 15 extra gravidkilon så det är säkert dom som bara rinner av mig!

När ska du starta dieten?

• Skabetti

Jag skulle nog skippat nutrilett och googla på snabb viktnedgång ist, alltså motion och lära sig äta rätt. Med det så slipper man ju gå upp de där kilorna igen (om man fortsätter med motionen vill säga) jag läste så sent som idag att 30 minuters promenad om dagen gör sitt! Helst 2 timmar efter middagen? Äta nyttig och stor frukost så håller man sig mätt! Bara ett tips! Finns jättemånga bra bloggar!

• Anonym (trött)

Blir så trött på folk som säger att man  går upp i vikt igen lika snabbt efter att man slutat med nutriletten eller liknade metod och det har ni helt fel i, Varför ens påstå sådant om man inte har egen erfarenhet av det.
    Jag gick på nutrilett hela sommaren och gick ner 14kg och jag ska säga en sak att jag inte gått upp ett enda kilo, trots onyttigheter. Det är vad man gör det till med karaktär med mera.

Jag tror absolut att du fixar det med nutrilett men räkna lägre så blir du bara glad och mer motiverad till klänningen och ett litet tips häng den framme så ser du ditt mål

Lycka till!     

• emelielj

Anonym (trött): jag håller med. Jag har gått ner 8 kilo sen förra måndagen och tycker det funkar bra. Vill gå ner ca 20 och hoppas jag orkar köra så länge.

Jag får många kommentarer av folk som inte tycker som mig men det kan dom hålla för sig själva. Jag har jättesvårt att träna bort kilorna som är det "rätta" sättet som dom säger. Då funkar ju detta jättebra för mig!
    Under hur lång tid gick du ner dina 14 kilo?

• emelielj

Förresten, jag startade en tråd när jag började med nutrilett där jag letade efter fler som skulle börja samtidigt för motivation och för att stötta varandra. Men fick bara till svar att det är ett dåligt sätt att gå ner i vikt och att jag skulle göra nåt annat. Jag bad inte om råd, utan efter fler i samma sits!

• Anonym (trött)

8 veckor med lite fusk någon gång och har börjat igen nu i måndags för jag vill ner till 56kg på mina 163 cm haha i dag väger jag 60kg. Vet att dom rekomenderar endast 3 veckor men jag gick efter itrims program.

Tror dina dom som inte tycker om dig bara är avundsjuka för att dom inte skulle fixa det. Man måste helt enkelt stänga av dom och blicka framåt. Jag startade en tråd och det gör att man blir mer motiverad och pressad att klara det plus hängde fram en klänning jag verkligen ville komma i. Jag kan ha den men tycker inte om den nu när jag kan ha den haha tråkigt nog men de fick mig mer motiverad.

starta en tråd jag följer med dig så kan vi peppa varandra:0)    

• emelielj

Hur menar du med fusk nån gång? Jag "pausade" förra helgen, fastän motivation, så tyckte jag det var jobbigt utan någon i samma sits. Min syster skulle börja med mig men gjorde bars en halv dag i sambon säger bara att jag inte behöver banta, så kände mig nog lite ensam! Men jag tog tag i det och började på måndagen igen och nu funkar det jättebra igen! Men ska på middag hos sambons föräldrar på fredag så vet inte hur jag ska göra.. Det vore ju gött att skippa maten men de känns lite dumt, plus att om det nu gick så bra att pausa sist så kan jag ju göra likadant igen? :)

• Anonym (trött)

Med det menade jag att man är inte mer än bara människa och som såna tillfällen så åt jag så tycker absolut att du ska unna dig den middagen, du behöver ju inte slänga i dig maten och ta det onyttigaste du kan utan med sunt förnuft och sedan direkt börja dagen efter igen.
     Jag kommer äta lite tårta på lördag samt dricka lite då det blir kalas men återigen köra fullt ut dagen efter igen hihi 

• PoppesMamma2006

jag läste om ett tips i en blogg om att dricka ett glas med citronvatten direkt när du går upp. Det ska tydligen starta förbränningen. Sen så har jag kört på nutrilett i perioder. Jag är ingen överviktig tjej men ett par kg extra bär man ju ibland runt på och då funkar nutrilett bra. :) Orkar du inte gå utanför dörren för att träna så finns det sjukt många klipp på youtube med massa hemträning. Eller ladda ner Zumba :) Kul träning.

• PoppesMamma2006

Föresten. Ni tjejer som skrivit här i tråden att ni använt er utav Nutrilett, hur har ni mått undert tiden ni har druckt/ätit det??

Svar på tråden Nutrilett, hur mycket ner på 3 veckor?