• Vrinda

Någon som veta efter förlossningen att det fanns infarkter i moderkakan?

Efter jag fött min dotter fick jag veta att det fanns infarkter i kanten på moderkakan. De verkar inte ha påverkat min dotter, som mår fint och föddes normalstor (men betydligt mindre än sin storebror). När jag frågade min bm på efterkontrollen sa hon bara att det inte är ovanligt. Jag tycker ändå det känns lite obehagligt, speciellt med tanke på att jag åt Trombyl t.o.m. vecka 36 just för att förhindra ev blodproppar. Skulle jag och min man bestämma oss för att försöka få ett tredje barn skulle jag definitivt vilja tala med läkare om detta, men just nu är jag mer nyfiken.

Är det fler som haft infarkter i moderkakan utan att det påverkat barnet? Vad har ni fått för information om detta?

♥ ♂ 10 juni 2009 ♥ ♀ 22 mars 2011 ♥
  • Svar på tråden Någon som veta efter förlossningen att det fanns infarkter i moderkakan?
  • iffis

Jag har haft det, jag har oxå frågat om det men får inget svar

• NoelochJack

Jag hade det med första, de sa det efteråt, men jag fick ingen information. Dock hade jag högt blodtryck (sjukskriven fr vecka 30) samt utvecklade hf precis i slutet. Sonen kom i vecka 38 och vägde 2955 g (51 cm lång), han var även halvdålig när han kom ut och fick ligga på neo ett par dagar då han var ryckig och skakig. Är en frisk 4 åring nu

Tänkte inte så mycket på det vid andra graviditeten, högt blodtryck då med, men inte lika dålig. Sonen kom i 40-5 och vägde 4125 g och var 55 cm lång, lite större än brorsan

Noel 071120 och Jack 100312
  • Vrinda

Tack för svaren.

Jag hade också gränsfall högt blodtryck under mina graviditeter (det har jag iofs också som icke-gravid). Fick inte hf, tack och lov.

Någon fler?

♥ ♂ 10 juni 2009 ♥ ♀ 22 mars 2011 ♥
Svar på tråden Någon som veta efter förlossningen att det fanns infarkter i moderkakan?