Sonen fick nagel i ögat-röd-söka läkare?
Min son som är 8 år råkade få min nagel i ögat idag. Låter konstigt men han överraskade mig och medan jag sträckte fram fingret reste han sig upp från golvet samtidigt så han tydligen fick nageln/fingret i sitt öga. han började skrika och tog sig för ögat. Ville inte titta på säkert en timma. Mannen ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte att man kunde söka tid hos barnmedicin på morgonen för att ev få salva. Nu har allt lugnat ned sig men han är röd i ögat på själva vitan. Jag ringde en stund senare sjukvårdsupplysningen igen och då fick vi ett annat svar. att endast om han har ont i ögat på morgonen behöver vi söka läkare, att om det bara är på vitan han har rött så är det inge fara och läker av sig självt och att salva helst skall undvikas då et gör ont o svider. Vad hade ni gjort? jag är förvirrad då vi har fått två olika svar. Jag har en viktig lektion i skolan imorgon på annan ort och mannen har fullt upp. självklart prioriterar jag min son. Men skall man våga lita på sköterskan som sa att det inte är någon fara, eller tycker ni man skall kolla för säkerhets skull?