sjukskrivning,havandeskap eller jobba?
Hej jag vill nog mest ha något råd för jag själv vet inte, jag är gravid med mitt andra barn och expanderar väldigt snabbt är i vecka 19 bara och har redan sedan 6 veckor tillbaka foglossning förra gången jag var gravid fick jag även ischias o foglossning men den satte sig bara i svanken, dessutom studerade jag och hade mellan 5-6 timmars dagar så det var ju okej, denna gången har de satt sig i ryggen, i fogarna där framme, och jag känner ett tryck neråt (precis som man ska öppna sig) har även rätt mycket sammandragningar och ont i benen när jag börjer mig ner (använder stödstrumpor)
jag vet inte om mitt jobb är tungt har olika arbetsuppgifter jobbar på ett apotek men inte som apotekare utan är mycket i kassan (vilket innebär stående arbete och fylla på varorna) på förmiddagarna plockar jag upp varor läkemedel ifrån stor boxar har dock ett hjälpmedel så jag slipper bära de tunga lådorna (oftast) men det är fortfarande tunga grejor vissa i dom och upp och ner många ggr, jag har blivit bortkopplad ifrån tunglagret där jag packade sk. vätskevagnar till avdelningarna vilket innebar 10-12kg kartonger som man bar på kanske 50-100st om dagen,
På eftermiddagar går jag ut på avdelningar och packar upp läkemedelsboxar det är mycket bärande och tidspress ibland även på stora avdelningar har de stora kartonger som väger 10-15kg som man måste bära på, jag är fullständigt slut har så ont, men säger inte så mycket,, men jag är sån som gör saker fastän jag har ont oftast för jag skäms att be om hjälp och det är väl inte alltid folk kan hjälpa mig , då dessa uppgifterna jag har nu är fasta som jag måste göra och kan inte bara låta andra göra..
ska ringa bm imorrn och boka ny tid nu efter ultraljudet och kommer väl få nångång i januari, ska jag berätta om mina problem ? vad kan jag göra? jag har ju sagt att jag ska jobba tills jag kan ta ut semester men det är ju bara en månad som jag kan ta ut och känner jag som jag gör nu när det är 5 månader tills jag ska föda, hur kommer jag må och känna om 2-3 månader?
vad finns det för alternativ för mig? sjukskrivning? graviditetspenning? jobba tills jag har en månad kvar? jag tror inte att jag kan bli omplacerad till något annat egentligen och skäms lite för att fråga igen har ju faktiskt redan blivit bortkopplad från en uppgift,