• helliss

vattenblåsa på insidan av underläppen

Detta är ett mysterium. Titt som tätt ploppar det upp en liten hård vattenblåsa på EXAKT samma ställe varje gång på insidan av underäppen. Vad är detta? Den gör inte ont och det blir aldrig något sår. Brukar bita sönder den för att den är så irriterande. Någon som har något likande?

• Svar på tråden vattenblåsa på insidan av underläppen
  • helliss
    Josephine skrev 2011-12-05 00:48:28 följande:
    Ja, när jag är i början på en förkylning.
    men jag är aldrig förkyld :S
  • helliss
    Nessie99 skrev 2011-12-05 01:44:40 följande:
    Kan inte vara afte? Behandlas med aftamed.
    Symtomerna stämmer inte riktigt överrens.. Min blåsa gör inte ont och det blir aldrig något sår. Det är som en liten vattenfylld kula som står ut. Mest störande att ha den i munnnen. Tycker bara det är så märkligt att den bara ploppar upp när som helst och alltid på samma ställe :S
  • Fröken Smilla

såna har jag ibland också... de är lite märkliga ja, jag finner ett mycket irriterande intresse i att smälla dem

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • helliss
    Fröken Smilla skrev 2011-12-06 22:33:25 följande:
    såna har jag ibland också... de är lite märkliga ja, jag finner ett mycket irriterande intresse i att smälla dem
    Jag undrar verkligen vad det är och varför den kommer ibland :S
  • Malin87

Jag hade också så för ett tag sen. Men för min del blev det en ny blåsa med en gång efter jag gjorde hål på den. Jag gick till läkaren och hon förklarade att det är en förträngning i spottkörtel. Så det var bara att lägga sig på britsen och ta en spruta och så tog hon bort den körteln.

Efter det har jag aldrig fått tillbaka det.

• helliss
    Malin87 skrev 2011-12-06 22:43:55 följande:
    Jag hade också så för ett tag sen. Men för min del blev det en ny blåsa med en gång efter jag gjorde hål på den. Jag gick till läkaren och hon förklarade att det är en förträngning i spottkörtel. Så det var bara att lägga sig på britsen och ta en spruta och så tog hon bort den körteln.

Efter det har jag aldrig fått tillbaka det.
    hmm.. undrar om det är något sånt det kan vara.. min försvinner dock när jag har haft sönder den sen kommer den tillbaka några veckor senare. Satt din blåsa också på samma plats varje gång den ploppade upp?
  • Malin87

Jo, det var på samma ställe precis bredvid varandra. Hade två igentäppta spottkörtlar och blåsorna kom varannan gång.

I början när jag fick blåsorna gick det veckor mellan gångerna. Men ju mer tiden gick hade jag minst en blåsa hela tiden. Och de blåsorna gjorde inte ont utan var mest i vägen då blåsan skrapades mot tänderna hela tiden.

Svar på tråden vattenblåsa på insidan av underläppen