SabiinaA skrev 2011-12-05 00:56:39 följande:
30-45 minuter skulle jag tro. Som du skrev så är det ju lite olika från person till person. Sen så kan även terräng (underlag spela roll).
Det är absolut en bra distans att gå om man vill gå ner i vikt. Rör man sig lite om dagarna (stillasittande arbete) så kan man ju gå en lite längre runda och rör man sig mycket om dagarna (har ett arbete där man står och går största delen av dagen) så kan man ju gå den rundan som du har i tanke.
Äter man "rätt" så är det dessutom lättare att gå ner i vikt också. Hoppas att du får resultaten du vill nå =)
Jag är inte ute efter att bli superwoman men jag skulle vilja gå ner 2-3 kg. Fläsket hos mig sitter runt mage, lår och rumpa och jag hoppas att just promenader ska hjälpa att slimma det området? Jag tänkte nog cykla också några dagar i veckan och då ungefär samma tid dvs runt 45 minuter. Låter det som om det kan få mig att gå ner en byxstorlek?

Kosten är ganska okej tror jag, kanske lite för mycket godis ibland bara.
Jag har ett stillasittande arbete så jag rör mig inte jättemycket förutom det här då. Jag tänkte börja simma några gånger i veckan också. Så om jag går, cyklar eller simmar i 45 minuter (upp till 60 min) varje dag så borde jag väl gå ner utan att ändra kosten? Hur länge kan det tänkas ta på ett ungefär?