Hur skrivs resultatet i en rapport?
Som rubrik lyder. Hjälp hur ska jag gå till väga. Har ett antal artiklar jag ska skriva en rapport på. Hur ska resultatet skrivas? Hjälp önskas snarast.
Som rubrik lyder. Hjälp hur ska jag gå till väga. Har ett antal artiklar jag ska skriva en rapport på. Hur ska resultatet skrivas? Hjälp önskas snarast.
Det beror väl först och främst på inom vilket ämne. Det finns massa guider från olika universitet online (googla) hur en rapport eller uppsats ska skrivas. Lycka till!
Puffar lite det är en omvårdnadsrapport vi ska skriva av ett visst antal studier. I en litteratur studie skrivs resultatet oftast genom att studiernas resultat grupperas i liknade grupper som motsvarar syftet. Ska resultatet skrivas lika i en rapport eller ska man bara skriva vad från rapporten som motsvarar frågan.
Sen vad är det för skillnad på en rapport och en litteraturstudie. Får ingen hjälp av lärarna, ska tydligen kunna allt innan man börjar en utbildning. Har sökt på googel men hittar inget som kan hjälpa mig.
Jag förstår inte riktigt vad du menar, men någon instruktion måste du väl ha fått till uppgiften? Då jag pluggat har det framgått ganska tydligt vad som ska innefattas i ex. syfte, metod, resultat. Men det borde väl vara att du ska besvara rapportens frågeställning med hjälp av resultaten i studierna.