Hur mycket bör man lägga på en säng?
Jag ska nu köpa ny säng då min gamla IKEA- säng har en stor grop i mitten. Jag sover jättedåligt i den sängen jag har nu och ligger mer eller mindre aldrig bekvämt, sover snarare skönare på mattan på golvet!
Jag har mest varit inne på sängjätten där jag har provlegat lite sängar. Det finns 2 sängar jag har fastnat för och det är en från Viking säng och sen Tempurs kontinentalsäng med 3 lager.
Jag hade från början sagt att jag skulle lägga max 9-13 000. Men har nu insett att det förmodligen inte kommer att räcka. Jag har ju tänkt ha denna sängen i många år. Jag är nu beredd att lägga uppmot 33 000 (iaf om jag vill ha tempurs säng) Däremot vet jag inte om 33 000 är nått ja vill lägga om jag inte väljer en Tempur men upp mot 25 000 kanske.
Vad bör man lägga på en säng egentligen och vad har NI för tips? Jag kommer att köpa en 160cm som jag kan ha även om jag flyttar ihop med någon eller inte.
Jag har inte direkt ryggproblem idag förutom wiplash i nacke och bröstrygg, vilket ger mig smärta och stelhet varje morgon. Jag tror att mjukare sängar inte är bra för mig. Vet inte om Tempur är mer anpassad för dom som verkligen har ont. Kan man ha den i förebyggande syfte eller är det onödigt?