• Underbar

Ditt bäst recept med tigerräkor!

Nu efterlyser jag lite smarriga recept som ska innehålla tigerräkor .
    Det får gärna vara asiatiska recept men alla varianter är välkomna.
    Jag söker främst middagsrecept, men har du något gott förrättsrecept så går även det bra. 

• Svar på tråden Ditt bäst recept med tigerräkor!
  • spiraea

Gör en gryta med kokosmjölk, sweetchili. vitlök, lök och wokgrönsaker. Servera med ris! :) Passar bra med både tigerräkor och kyckling!

• TheMilky

du vet att de är fulla av antibiotika va?

• Underbar
    spiraea skrev 2011-12-05 14:16:29 följande:
    Gör en gryta med kokosmjölk, sweetchili. vitlök, lök och wokgrönsaker. Servera med ris! :) Passar bra med både tigerräkor och kyckling!
    Låter supersmarrigt! Tack, ska testa .
  • bumse2
    SCAMPI INDIANA

600 g kokta tigerräkor 2 vitlöksklyftor 1 grön paprika 1 liten purjolök 1 burk hela champinjoner 1 msk smör 1 msk curry 3 msk chilisås 3 dl grädde 0,5 tsk salt  1 krm cayennpeppar

Skala och hacka vitlöken. Skär paprikan i strimlor, skölj och strimla purjolöken. Smält smöret i en stekpanna. Fräs vitlök, paprika och svamp tillsammans med curry  tills paprikan mjuknat lite. Späd med grädde och tillsätt chilisås och koka 5 min. Smaka av med salt och cayennepeppar. Vänd ner räkorna och låt dem bli varma.

Servera med ris och en sallad till

Emma 020123, Linus 080917
  • Underbar
    bumse2 skrev 2011-12-05 15:01:38 följande:
    SCAMPI INDIANA

600 g kokta tigerräkor 2 vitlöksklyftor 1 grön paprika 1 liten purjolök 1 burk hela champinjoner 1 msk smör 1 msk curry 3 msk chilisås 3 dl grädde 0,5 tsk salt  1 krm cayennpeppar

Skala och hacka vitlöken. Skär paprikan i strimlor, skölj och strimla purjolöken. Smält smöret i en stekpanna. Fräs vitlök, paprika och svamp tillsammans med curry  tills paprikan mjuknat lite. Späd med grädde och tillsätt chilisås och koka 5 min. Smaka av med salt och cayennepeppar. Vänd ner räkorna och låt dem bli varma.

Servera med ris och en sallad till

Det där lät riktigt smaskigt hörrudu! Tungan ute
    Tack ska du ha!
  • La Lola
    Underbar skrev 2011-12-05 22:24:52 följande:
    Jag bad om recept, inte PK-tanters åsikter.
    Du skiter i om miljön påverkas bara du får käka dessa räkor?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Ditt bäst recept med tigerräkor!