• Anonym (egen företagare)

intyg till förskolan

Hej, jag har en fråga:

Har en 3årig son på förskolan, nu är jag föräldrarledig med nr 2 så han går deltid.
    From årsskiftet ska jag börja jobba ca 50-60%, håller på att starta upp ett eget företag & vad jag förstått ska han få gå heltid på förskolan då (kommer inte behöva ha honom där heltid, men mer än 25h/v som det är nu)
    nu till min fråga: vad behövs för intyg? de har sagt på förskolan att jag ska skicka in ett intyg som de sen skickar vidare till kommunen, men hur gör man när man har ett eget företag? blir ju konstigt att skriva under som arbetsgivare till sig själv?

• Svar på tråden intyg till förskolan

undrar om det finns ngn som kan svara, månne...?

• Förskolepedagogen

Hej!

Jag antar att det är samma som du ger till försäkringskassan.

Mvh Inger

tack inger
    nu har jag startat företaget, väntar på företagsbeviset från bolagsverket & tänker skicka in det helt enkelt.
    men när du skriver samma som till f-kassan...? varför ska jag skicka in intyg dit?

(första året nu som föräldrarledig tar jag inte ut ngn ersättning alls,men from yngsta barnets 1årsdag gör jag det. men kommer ju ev inte ha ngn som helst inkomst från detta företag innan det börjar rulla på, så blir ju knepigt om jag inte får ngn mammapenning sen.....)

• Förskolepedagogen

Hej igen!
    Den här frågan kanske ska ställas till någon annan FlörtJag har ingen erfarenhet av att starta företag.
    Det jag grundade mitt svar på är frågan - Vad händer om du blir allvarligt sjuk och inte är ansluten till försäkringkassan? Hur får du ersättning då?

Lycka till!

Svar på tråden intyg till förskolan