• Nyfiken15

Tacksam för att sambon pendlar 16 mil per dag???

Måste bara fråga om det är jag som är överkänslig och knäpp??

Då min sambo sen 4 år har barn sedan tidigare föll det sig naturligt att jag flyttade till hans hemstad 8 mil från min hemstad. Jag tycker det är hemskt jobbigt att pendla då det är dyrt och tar mycket av min tid. Ibland önskar jag att min sambo kunde säga "Tack för att du sitter och åker så långt varje dag så att jag kan bo kvar i samma stad som mina barn och ha dem varannan vecka". Jag tycker det är självklart att det skulle bli den här lösningen och jag skulle inte vilja vara tillsammans med pappa som bara lämnade sina barn vind för våg. Men är det för mycket begärt att han kan säga tack någon gång ibland???

Hans argument för att inte säga tack är att han säger att jag gör det för min egen skull eftersom jag vill vara tillsammans med honom. Till viss del har han ju rätt men jag hade ju hellre bott kvar i min hemstad nära min familj och mina  vänner om jag fått välja så helt för min egen skulle tycker jag inte det är.  Det är visserligen ett val jag har gjort att flytta hit men det betyder inte att jag gör det med glädje varje dag.

Om jag tänker mig det motsatta - att jag bodde i en stad med mina barn och en man satt och pendlade 16 mil per dag för att komma till oss skulle jag känna tacksamhet mot honom för att han gjorde det (även om min sambo hävdar att jag inte skulle vara det).

Hur skulle ni reagera?

• Svar på tråden Tacksam för att sambon pendlar 16 mil per dag???
  • Krake

Du är ansvarig för ditt liv och dina val. Du gör det för dig. Om det inte är värt det, sluta. Och gör det inte för att du tror att du gör någon annan en tjänst.

Moster, inte monster.
  • Luulu

Jag tror nog att jag får tacka min sambo det första jag gör i morgon när han vaknar!
    Han pendlar 14 mil varje dag eftersom jag ville bo här så våran son slapp byta dagis!

Visst "tackar" jag honom på andra sätt, men sällan med dom orden.

Så jag säger tack till dig för du fick mig att öppna ögonen!

• Oklok

Skulle tycka det var förbaskat jobbigt om karln skulle hålla på att tacka för att jag åkte till jobbet, oavsett sträcka.

Ni har valt att bosätta er i hans hemort tillsammans alltså ett val du har varit med och tagit, tycker inte att han ska behöva stå i tacksamhetsskuld för det.
    Du har ju ett val att söka dig arbete inom närmare avstånd.

• cpOFFER

Jag tycker i alla fall att han borde tacka dig för att du valde honom och hans barn framför att få sova mer på morgnarna och få mer fritid

Svar på tråden Tacksam för att sambon pendlar 16 mil per dag???