• Lizzie09

Ingen lust

Hej,
    jag är en tjej på 19 år som har provat de flesta minipiller sedan jag var 14 år och har idag spiral i
    hopp om att få tillbaka min lust som jag inte haft sedan jag var 14. För tillfället har jag ingen fast pojkvän men träffar en kille då&då. Lusten är totalt bortblåst och jag har även torra slemhinnor i underlivet.

Finns det några tabletter, krämer eller naturpreparat som kan hjälpa mig med mitt stora problem?
    Behöver verkligen hjälp, jag är så otroligt trött på detta!

Mvh    

• Svar på tråden Ingen lust
  • sexologen

Hej!

Har en gynekolog/läkare gett ett utlåtande om att du har torra slemhinnor? Om så är fallet tycker jag att du ska kontakta den läkare som sa att du har torra slemhinnor och be om hjälp som finns att få.

Om du upplever att din slida är torr och att det gör att du inte känner lust, kan det hjälpa att smörja in underlivet med olja, tex barnolja. Lika ofta som du smörjer in din kropp efter tex dusch, lika ofta ska du smörja in ditt underliv. En del kvinnor upplever lust då de smörjer in sitt kön och det kan också vara härligt att tillsammans med partner smörja in hela kroppen tillsammans med varandra.

Hälsningar
    Sara Dahlin 

Svar på tråden Ingen lust