• skånegås

Så jäkla häftigt!!!

Min lille har vi kört ec-light på sedan födseln. Vi har låtit ssssssss när han kissat och stånkat då han bajsat. Sista 4 månaderna har det blivit kanske 4 bajsblöjor varav 3 då han var sjuk.
    Kiss har senaste tiden oftast kommit i blöjan (mest pga lathet av oss) men åtminstone ett par gånger om dagen i pottan.

Nu 8 månader gammal har han börjat säga till då han är kissnödig genom att säga tss, diss, tiss.
    Så jäkla häftigt!!!

• Svar på tråden Så jäkla häftigt!!!
  • samban

Grymt! Mitt barn är inte fött än, leverenas väntas i slutet av januari. Har tänkt köra EC från början. Men hur sjutton håller man en nyföding över potta/toalett? Känns som om man skulle behöva minst en extra hand för att kunna hålla huvud och ben och kropp på ett stadigt sätt?

• skånegås

Man håller dem över handfatet för att slippa böja sig Så håller man om låren på dem, lutar rygg och huvud mot din mage... Lite meckigt första veckan men sen får du in snitsen

Och han säger absolut inte till jämt, men några gånger har det hänt...

• miljarden

Min är visserligen snart 14 månader, men han har äntligen fattat att han kan säga till när han behöver gå. Härligt tycker jag!

• mamari00

Fungerar så bra så.
    Har fått mina barn, alla 6, att bajsa på pottan från 2-4 månads ålder. Visst misslyckas det när dom är magsjuka men annars går det.
    Dessutom har jag lyckats få så gott som alla att pinka på kommando, i handfatet första månaden och på pottan/toa senare.
    Och bvc-tanten som sa att det inte går att göra så fick inse att det faktiskt går. Riktigt bra dessutom.

Alla barnen har slutat helt med blöja, både dag och natt, runt 2-års dan.
    Yngsta sonen var 1½ när han klädde av sig blöja och gick på toan. Jämnt, även nätterna. Det kändes som en seger över alla fördomar jag mött genom alla år som konstig mamma med rader av tygblöjor på tvättstrecket :)

Svar på tråden Så jäkla häftigt!!!