• Spökmamman

Locka håret med plattång/locktång?? Märke??

Är hopplös när det gäller hår, hoppas ngn kan hjälpa mig! Ska på fest till helgen och skulle vilja ha lite lockar i håret....kan man fixa detta med en plattång?! Äger varken lock- eller plattång men funderar på att köpa mig en via nätet...vad skall jag välja???

Hjälp!

(Helst ej för dyr..vet att den där G...någonting skall vara bäst men den kostar lite för mkt i och med att jag bara kommer använda tången ibland. Eller bör man slå till på en rejäl?)

• Svar på tråden Locka håret med plattång/locktång?? Märke??
  • SL87

Gama plattång är grymt bra =) köp ingen utan keramiska plattor!

• 071001

Har använt Ga.Ma för att platta håret. Dessvärre är jag kass på att locka med den. Finns instruktionsvideos på youtube om du vill kika där ts.

• Spökmamman

Gama? Var finns de? TACK för tips; skall kolla med Eleven? Jag har typ aldrig lockat håret i hela mitt liv haha....är det enklare med en locktång månntro..?? Några andra tips/råd??

• 071001

Min Ga.Ma köptes hos frisören, men finns åtminstone en variant på Åhléns och i nätbutiker na finns dem också.

• Joico

I TS skriver du "vet att den där G...någonting skall vara bäst men den kostar lite för mkt i och med att jag bara kommer använda tången ibland.". Jag antar att "den där G" är just en GaMa? Eller?

Jag plattar håret så gott som varje dag och nöjer mig med en Philips eller Remington. Bra pris och funkar kanon! Glöm inte värmeskydd

• Petra b

Björn Axén har en kombinerad lock- och plattång, "OBH Nordica Björn Axen Tools Straight & Curl Nano Pro"

(Jag har en som jag vill bli av med, kan lägga upp en annons här vid intresse) 

• Spökmamman

Tänkte på den där...GBH? Heter den så? En dyr som skall vara superbra. Fasen...vad heter den nu igen...måste googla

• Spökmamman

GdH var namnet...svindyr. Den ni rekommenderade i början har fått jättebra betyg! Måste fråga; skall man ha värmeskydd i om man använder tången till att locka??? Eller behövs en annan produkt..?

Svar på tråden Locka håret med plattång/locktång?? Märke??