• petra11

Herregud, hur få ihop gravidtrötthet o yrsel med barn och jobb??

Hur överlever ni andra och kan/går det att bli sjukskriven? Jag är troligtvis i vecka 6-7 nånting och känner redan att jag INTE ORKAR. Kan ju inte berätta för alla så här tidigt heller.... Hjälp...?! Känner att jag är en fara för både mig själv på jobbet och min son här hemma...

• Svar på tråden Herregud, hur få ihop gravidtrötthet o yrsel med barn och jobb??
  • sallybuse

E du ensam.Annars kan väl din man eller kille ta o hjälpa till lite.Kan inte barnet vara på förskolan då.

• Ankan84

Håller med dig TS. Hur går det ihop? Jag har två barn sedan innan, jobb, och nu gravid i sjunde veckan. Är själv med barnen varannan vecka också så då är det tungt!

• Mumin80

Avlastning!!!! Även om maken jobbar borta. Släkt, vänner, våga fråga, dom kan inte mer än säga nej. Gå ner i tid på jobbet om ni har möjlighet och chefen säger ok. Var lite ful och utnyttja dagis lite extra, lämna en halv timme tidigare och hämta lite senare så det inte blir så stressigt, samla lite flextid om det går, ta ut en ledig halvdag (och låt barnet vara på dagis...). När partnern är hemma: Låt honom dra hela lasset, lägga, bära, byta blöja m.m. och VILA själv! Och passa på när ni har avlastning, fixa färdiga matlådor, köp hem mat som går fort och lätt (färskpasta med färdig sås...), låt maken förbereda matlådor

/Hälsar en vars make veckopendlade när jag var i v. 0-8 och v. 13-20. I v. 13 sa han ifrån till chefen (jobbar som konsult) att när kontraktet är slut v. 20 så får dom inte sälja in honom så långt bort igen, han måste vara hemma. 

Svar på tråden Herregud, hur få ihop gravidtrötthet o yrsel med barn och jobb??