• Anonym

Ångest för det jag gjort

Hej, har en sådan ångest för att jag gjorde slut med min flickvän i januari och för att jag i somras när vi skulle försöka bli ihop igen velade bort det hela så hon blev rosenrasande och berättade fullt av hemska saker som att hon hade haft sex med andra... Det blev dock bra mellan oss igen och vi är ett par nu, men ångesten över att jag valde bort henne och att hon berätta om att hon hade sex är riktigt jobbigt... Hur göra för att sluta älta i detta?

• Svar på tråden Ångest för det jag gjort
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det är tydligt att ni två betyder mycket för varandra eftersom känslorna kommer så svallning och så kan man säga sårande saker till varandra. Jag vet inte vilket som är bäst, att du försöker prata med henne eller att du helt enkelt är glad över att ni nu är tillsammans och kan bygga vidare på det utan att prata så mycket om det som var. Om ni har lätt för att prata och kan göra det utan att riskera avstånd i er relation skulle ni mycket väl kunna prata om att ni sårat varandra. Om ni har svårare för det så är det bättre att ni stärker er relation och visar varandra mycket uppskattning så att ni på så sätt ger er själva en marginal att kunna prata även om svåra saker längre fram.
    Hälsningar
    Gerd    

• sthlmsmartin

det känns inte som att hon vill prata om de, hon blir bara förbannad och tycker att jag skall vara glad som har henne nu. hon lägger över hela ansvaret på allt som hänt på mig och har sagt flera gånger att om det inte passar så kör hon sitt race... jag saknar henne som hon var, den person som kämpade för oss och inte hade haft nån annan vare sig sexuellt eller förhållandevis innan. nu har hon fått så mycket skinn på näsan att det känns som att hon gärna väljer bort mig vid varje liten motgång som kommer upp :( och jag kan inte sluta att tänka på alla dessa månader som hon sa att hon inte dejtade vilket hon egentligen gjorde och allt dom hittade på, det var inte det jag ville, ångesten över det får jag inte bort och hon vägrar prata om det, känner mig så ensam och dum som förstörde allt. hon gav mig så många chanser i somras å hon mötte upp mig och vi hittade på fullt av saker, varför kunde jag inte tagit tillbaks henne då, då hon inte hade en tanka på att leva med den andre personen eller berätta om honom...

Svar på tråden Ångest för det jag gjort