• är du min

Vad behövs till majbebis?

Har bf i maj och funderar på vad man behöver till en vårbebis. Förra barnet var en vinterbebis...

Vi har vagn, babyskydd, säng och skötbädd. Har tänkt att köpa en ergonomisk bärsele, badbalja och skötväska.

Men vad behövs mer? Vad behöver en majbebis för ytterkläder? Vi har en åkpåse, men det kanske blir för varmt? Overall?

Har helt glömt bort hur det är att ha en bebis...

• Svar på tråden Vad behövs till majbebis?
  • Mynta

Väntar också barn i maj. Blir ingen overall eller åkpåse, det tror jag blir på tok för varmt. Kör på vanliga kläder rakt igenom och så mössa såklart. Har flera olika filtar till vagnen, både i bomull, gallerfilt och stickad (mormorsrutor).

Räknar med att klara oss fint med det! Eventuellt köps en overall i trikåtyg (typ One Piece), såg att Villervalla hade riktigt fina som jag nog inte kan motstå!

• är du min

Jo det blir nog alldeles för varmt med overall. Ska kolla in Villervallas hemsida:) Filtarna har vi kvar sen första barnet, så det behöver jag nog inte köpa fler.

Svårt att tänka sig hur skönt väder det är i maj:)

• Mynta

Ja, det kan ju vara rätt varierande. Tror som sagt att vi köper en sådan där tunn trikåoverall, vi kommer bära en hel del i Beco, och då är de ju inte lika skyddade som i vagn.

• ErikaJ

Min yngsta kom i maj, himla bra månad att få bebis i tycker jag :)

Tunna mössor, våroverall, filt, kan ju vara lite kyligt om kvällen i Maj.
    Om du har tänkt att köpa skötväska så har dem halva priset på www.lillakotten.se nu.
    Myggnät till vagnen kan vara bra också :)

• är du min

Mynta: vilken Beco har du? Vi har fastnat lite för Beco Gemini. Ska man bära i sele så är det ju bra med lite varmare kläder. ErikaJ: myggnät har vi till vagnen vi har men behöver köpa nytt regnskydd, det har tappat formen helt. Skötväskan jag vill ha fanns inte med på sidan du tipsade om tyvärr.

Svar på tråden Vad behövs till majbebis?