• mamacita

Mitt barn slår sig HELA tiden

Hej - har en liten dotter på 8 månader som är OTROLIGT aktiv. Hon kryper, ålar och har även börjat ställa sig upp mot saker och gå utmed. Hon är så duktig, MEN hon är vildare än tam. Slår sig i princip HELA tiden - det stackars huvudet har fått sig ett par rejäla törnar. Hon är så orädd och kastar sig liksom på/i/över saker.
    Det är väl så det är antar jag när de håller på och lär sig, men jag tycker så synd om henne. Blåmärken överallt! Hon lider inte av det, mer än några sekunder efter det inträffar - men jag lider varje gång jag hör duns eller ser hur hon slår sig.....
    Någon som har det likadant!???

• Svar på tråden Mitt barn slår sig HELA tiden
  • Lizza

japp
    jag fick ett jättebra tips av en kag känner:

när hon slår dig ta henns hand å säg ajaj tydligt å visa att du menar att det är fel!
    sen tar du hennes hand å stryker på din kind å säg smeka
    har funkat för oss
    man ska alltid ge ett alternativ

• Kami74

Min kille är nu 2,5 år och han har alltid blåmärken, på benen och på pannan. Han slår sig alltid, men lider inte heller av det i längden. Jag förväntar mig att det lugnar ner sig så småningom

• Kami74

För tidigt eller inte tillräckligt med kaffe Lizza?

• Lizza

inget kaffe än

får nog ta me nåra sockerbitar i sen
    hihihhiihiii

• Jen80

Jag har det likadant här hemma. Liam är 6,5 mån och har börjat krypa och ska ställa sig mot ALLT. Han är ju inte så stadig än, så han slår sig hela tiden. Ibland str han och håller i sig i nåt, sen släpper han bara taget oh ramlar bakåt. Oftast slår han sig ju inte så mycket, men jag tycker så synd om honom. Sen vill man ju inte vara för överbeskyddande heller för de måste ju få ställa sig mot saker, det är ju så de lär sig... Men det är skönt när de blir lite stadigare... Men då hittar de väl andra ställen att slå sig på .. det är väl bara att vänja sig

• mamacita

Usch - en liten stund efter jag skrivit inlägget slog hon sig ORDENTLIGT!
    Jag satt på sängen och skulle ta på mig en tröja och hon skulle klättra i mitt byxben.
    Vi har årets vassaste kant på sängen, givetvis slog hon runt och drog i bakhuvudet!
    En liten blodutgjutelse under huden och värsta gallskriket. Det blev dock bra efter några sekunder. Antar att man får gå lite på gråten också - min man säger;
    "Den dagen hon slår sig ordentligt kommer hon inte kunna tröstas så "lätt"!"
    Antar att han har rätt...men likt f-annat gör det ju ont och blir märken, stackars liten! :(

• mamacita

Lizza:

Just det där tipset kan jag. "Klappa fint" säger vi! Men tack ändå!
    En kopp kaffe i all ära - men glasögon kanske? ;)

• Flowerpower

Ett tips kan vara att köpa en tyghjälm i barnaffären som skyddar huvudet när de ramlar så att de inte slår sig lika hårt. Funderar själv på att köpa en sådan när vår dotter blir mer rörlig.

Svar på tråden Mitt barn slår sig HELA tiden