gullican skrev 2011-12-06 22:56:13 följande:
Har du ont i hela foten alltså?
Hur som helst, jag har också hälsporre nu alternativt så har hälkudden man går på spruckit. Svårt att avgöra eftersom det är likartade smärtor. Det gör mest ont i hälen men smärtan går även framåt på sidan av foten.
Eftersom jag redan går på behandling både hos sjukgymnast och Kiropraktor så har de även hjälpt mig med detta. De har tejpat foten/hälen på ett speciellt sätt och det gör en väldig skillnad måste jag säga. Jag trodde inte det med lite tejp liksom, men smärtan lättar faktiskt en hel del av det. Det finn sockså särskilda sulor man kan lägga i skorna. Inte bara at tman köper typ mjuka i silikon utan speciella som ger stöd utåt kanterna och avlastar i mitten av hälen. Jag köpte mina på life-butiken och även de avlastar och tar bort lite av smärtan när man går.
Är det hälsporre så finns inte så ycket annat än detta att göra utan det kan ta lång tid innan det blir bra. Men prova i alla fall om det blir bättre.
Som det är just nu så kan jag egentligen inte avgöra vart det gör ont då det värker överallt, trycker man under hälen så gör det dock vidrigt ont men det är inte samma smärta när jag går. När jag går så strålar det ut på sidorna och upp i benet.

seriousally skrev 2011-12-06 22:58:39 följande:
Jag har också hälsporre sen ett år tillbaka ungefär. Man blir ju helt tokig. Jag har provad det mesta...utom kortisonspruta då. Ingenting har hjälpt. Det enda som lindrade en aning var att gå på tå. Det gjorde jag i ca 3 veckor. Då gick värken över ett tag iaf. Nu är den tillbaka.

Tyvärr gör det ont att gå på tå också, skulle nog inte orka gå på tå en dag ens.