• Kakmonster

Du som bantar; vad äter du när du är sugen på nåt gott/?

Som rubriken lyder...

Jag har nu försökt äta "nyttigt/fettsnålt/kolhydratlågt" i några dagar. Går ganska bra, men undrar vad ni andra tar til då ni är sugna på nåt snabbt och gott. Nåt annat än frukt o nötter?

Mitt nick avslöjar mig som ett riktigt kakmonster...

• Svar på tråden Du som bantar; vad äter du när du är sugen på nåt gott/?
  • Carisma95

Borsta tänderna! Med all mentholsmak i munnen vill man inte äta sött. Det smakar riktigt äckligt då!

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Kimona

Jag kör på lite chilinötter och mörk choklad eller om jag är sugen specifikt på ex chips köper jag en sån där pytte påse

• Fiina

Tuggummi tar jag om jag ej är hemma och kan fixa något.
    Funkar ok för mig.

• sahara sahara

Det beror på vad jag är sugen på. Är jag bara allmänt "tugga på något gott"-sugen borstar jag tänderna, tar en promenad, gnager på en morot eller gör något med händerna, som att virka. Är jag sugen på något specifikt äter jag oftast det, men i små mängder, som jag väger och ser till att jag har utrymme till. Visst tittar de konstigt på en i kassan på maxi när man köper fyra dumlekolor, men sånt får man ta.

Tänk på att om det är sött du är sugen på så hjälper det oftast inte alls med nötter och frön och sånt. De ger nämligen ingen sockerkick, och därför kan kroppen bli lurad att äta i jakt på just det.

Och så den eviga räddningen, förstås. Lightläsk.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • sahara sahara

Just det, jag hade ett gott och snabbt viktväktarrecept på chokladmousse också. Jag undrar vart det har tagit vägen...

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Cicek

Morotsstavar tycker jag fungerar rätt så bra :)

Svar på tråden Du som bantar; vad äter du när du är sugen på nåt gott/?