• Kvammen

Stiga eller Julas El-snöslunga?

Vi hatar vår bullrande stinkande bensindrivna Stiga Snowstar och köpte nyligen deras elektriska istället, Made in USA och enda modellen som fanns då för 1495. Men Jula som slutat sälja sin gamla modell har nu en annan av samma fabrikat
    http://www.jula.se/elektrisk-snoslunga-1600-w-721111
    den förra hade för många reklamationer och förvann till förra vintern. En granne har en och är helnöjd.

Jag är sugen på att byta till den billigare. Någon som vet om den är lika dålig som förr, så man ska satsa på Stiga istället (som vi inte packat upp än och kan lämna tillbaks)?

• Svar på tråden Stiga eller Julas El-snöslunga?
  • Blablabla

Jag skulle inte köpa något på Jula, dålig kvalité det mesta!

• Kvammen
    Blablabla skrev 2011-12-07 06:06:35 följande:
    Jag skulle inte köpa något på Jula, dålig kvalité det mesta!
    Inte allt, vår granne med taxi har en sedan flera år och är nöjd. Vår andra Stiga gick sönder efter 10(?) timmar. Men Jula har sagt att den förra var skräp eller ojämn kvalitet. Nu har de en av samma fabrikat men annan modell så jag väntar på svar om den är bättre nu, eller dom chansar.
  • 2blöjbarntjohovadlugntosköntnot

Funkar skitbra. Du slipper gå o andas in en massa avgaser vilket är ett fett plus. Sen har vi ett tak som vi brukar hyvla av och då är den hur lätt som helst att dra upp Vi kör med 70m elsladd funkar bra när man vant sig

Svar på tråden Stiga eller Julas El-snöslunga?