• October

Hur länge tvättar ni nya kläder till bebisen innan de används?

Ska man tvätta allt innan det används eller? Min kille är snart 3 månader och jag köpte en ny mössa till honom igår (mörkblå) ska jag tvätta den? Har hört att det är viktigare att tvätta mörka kläder.

• Svar på tråden Hur länge tvättar ni nya kläder till bebisen innan de används?
  • Thaleia

Med första barnet tvättade vi allt innan han använde kläderna i kanske en månad och med det här barnet har vi inte gjort det alls.

• J o E

Jag struntade helt i det där Hade inte egen tvättmaskin då och orkade faktiskt inte hålla på att tvätta allt innan det skulle användas. Frågade i ett par affärer och de sa att det verkligen inte borde vara någon fara om inte bebisen var överkänslig, och visst det vet man ju inte innnan. Elsa reagerade aldrig på att jag inte tvättade kläderna, hade hon börjat få eksem eller utslag så hade jag såklart provat att tvätta dem först.

• Lola Jämtland

Min dotter är 5½ år o jag tvättar det mesta. Kläderna är ju fulla med "skit" ju!

Tvättar nya kläder till mig oxå.

• smurf tjejen

Jag Tvättade inte alla mina nya kläder till Casper ... men det beror ju på vad det är, många nya kläder har ju lim och färg rester som man kanke ska undvika. Använd sunt förnuft.

• EMO 979

Tvättar enbart nya kläder om det luktar kemikalier av dem..annars använder jag de på en gång

• Thaleia

JoE:
    Resonerar som du. Barnen reagerade inte heller med eksem och sånt och hade de gjort det så hade jag väl tvättat kläderna. Lite skit skadar väl inte!

• jummie

jag tvättar allt till sonen...så många människor som är o tummar på plaggen..de ligger på golvet..medel som håller borta mögel o fukt under transporter o annat skit som jag inte ens vill tänka på så här tvättas det!

• Fille Fjonkan

Jag tvättar fortfarande kläderna före användning till Kisen som är drygt 2½ år. Om ett plagg inte ligger direkt mot huden (t ex en kjol) händer det att de (Tösen, om det är en kjol ) får använda det utan tvätt.

Nya kläder kan innehålla en hel del kemikalier som jag har förstått det.

Svar på tråden Hur länge tvättar ni nya kläder till bebisen innan de används?