• atelli

sovsäck till barnvagnen

Adam har växt ur åkpåsen... Han sover ca 2 timmar i vagn utomhus varje dag och vi behöver hitta nåt annat än åkpåsen.

Adam är 21 månader och ca 90 cm lång.

Jag funderade på om vi ska köpa en barnsovsäck och ha den i vagnen när han sover.

Vet du nån sovsäck som passar en liten pys o som är "vinterbonad"? Och helst inte nån som kostar massor av pluringar...

// Anna

• Svar på tråden sovsäck till barnvagnen
  • Lola Jämtland

Kolla på Jysk.

De har barnsovsäckar som är billiga. En sån hade jag till Alma. Var det riktigt kallt la jag en fleecefilt runt henne innanför sovsäcken.

• teasmamma

jag puffelipuffar lite osså. Har hört att nån hade haglöfs (heter de så?) barnsovsäckar. Skulle tydligen vara jättebra o varma.

• atelli

Jag har kollat på Haglöfs säckar. De har en för som heter Zleep - BABY, den är 90 cm lång (alltså för liten för Adam) och en som heter Zleep Junior, men den var 150 cm lång och funkade inte alls i vagnen...

Jag har hittat en säck på nätet som heter KNOTT (www.addnature.com) men den kostar 719 kr och det är ungefär dubbelt så dyrt som jag tänkt mej...

• Lola Jämtland

Tror att vi betalade max 200 kr för sovsäcken på JYSK.....

• atelli

Jag får nog ta en sväng till Jysk!!

På lunchen ska jag iallafall lämnat tillbaka Zleep - Junior...

• Annaa

Hej! Vi har tagit en av våra vuxna sovsäckar, en Haglöfs som min man annars har då han är i fjällen till vår tjej! Det funkar jättebra om man viker ihop den efter man lagt ned sitt barn i den. Antingen så att man viker den dubbelt så att de som ligger på den, eller så att man viker der över så att de som får ett extra täcke. Hoppas att du förstår hur jag menar, annars får du väl höra av dig! Det funkar super jag lovar. Och då behöver du inte köpa någon alls, och sparar massor av pengar. Kram Anna

Svar på tråden sovsäck till barnvagnen