• Kesse88

Barnomsorg Annedal/bromma

Hej hej! Vi ska flytta till annedal i maj nästa år och jag har ställt sonen i förskolekö nu. Informationen om förskolorna på stockholmsstads hemsida är dålig. Någon som har erfarenhet av någon av följande förskolor?:

Solbergsvägen 65b
    Klintbacken 11
    eller

ankarstocksvägen 11-14

Har även sökt till förskolan som kommer att ligga precis där vi kommer bo på Pippi Långstrumps gata. Den öppnar i mars har jag för mig.

• Svar på tråden Barnomsorg Annedal/bromma
  • GummiGutta

Hej!
    Vi har bott i Bällsta och Mariehäll och haft våra barn på Ankarstocksvägen i flera år, nu har vi dock flyttat till järfälla. Men jag saknar lite vårt gamla dagis... Ankarstocken är ett toppendagis, litet: bara två avdelningar så dom samarbetar mycket och har gemensamt kapprum, fast dom mindre barnens kläder hänger i ett rum längre in, mysig personal (kanske lite väl skojfrisk ibland) som lyssnar på vad man tycker och gör massa roliga grejer för barnen, lucia, gumman höst (ofta på kanelbullens dag så barnen får bulle), julfest, halloweenfest, hasaloppet (skid"tävling" med blåbärssoppa och allt), påskfirande, jättemysig gårdsfest med knytkalas mm. Dom går till skogen och hälsar på småtrollen, till solvalla och kollar på hästar (såvida ingen är allergisk antar jag), kollar på änderna borta vid vattenparken åt sundbyhållet mm. Lokalerna kanske är lite slitna, men det är nog inget som stör barnen. Dom har lite andra rutiner än de flesta andra dagis: frukost kl 9, dom som sover sover 11 (vilket ibland var lite tidigt för våra barn), sen lunch kl 13 och frukt kl 16-16:30 ca, jag tror att dom som stannar längre får lite mer mellis, men vi har alltid hämtat kl 16. Inga sura miner om man är sen en dag.
    Det kan ju ha ändrats sen våra barn gick där, dom slutade för snart ett år sen.

Jag tror att det finns ett montessoridagis i mariehäll också http://www.modernamontessori.se/  om det kan vara intressant, huset som det ligger i är iallafall imponerande.

Svar på tråden Barnomsorg Annedal/bromma