Anonym (31an) skrev 2011-12-07 16:54:40 följande:
när bonusen var 17 år så fick han ansvara för sin egen tvätt alltå han hade en egen tvättkorg som han fick ställa ner i tvättstugan när han ville ha de tvättat... om det var nått som måste tvättas innan en viss tid fick han be om hjälp hur maksinen fungerade jag tvättade annars undan allt eftersom. vika tvätten sin fick han göra själv.
tömma och fylla diskmaksinen... städa sitt rum. ansvara för sina läxor...klädinköp fick han fixa själv. laga lättare mat ibland när man bad honom. passa syskon då och då, gå ut med hunden... ansvara och sköta sin hygien själv.
Men ansvara för sin hygien!! Herregud det är väl ändå självklart?
Bonusen bär ner sin tvätt till tvättstugan det är inga problem. Men spisen, den lärde han sig hur den funkar för ett halvår sedan...
Tömma diskmaskinen kanske vore något? Körde ni det regelbundet, eller var det när ni bad honom?
Tiderna förändras, men när jag var i den åldern fixade jag ofta mat till mig själv då föräldrarna jobbade sent. Det var inte tal om att ringa och fråga vad blir det för mat

Min tvätt körde jag också själv. Däremot var väl mitt rum inte det mest välstädade!