• Anonym (ojsanhoppsan..)

Sex efter ljumskbråcksoperation.

Min kille opererades för ljumskbråck för ca 6 månader sen.
     När vi har sex så får han ont i ärret o han börjar bli rädd för att ärret ska gå upp..Det onda är inte bara när vi har sex, det håller i sig i flera dagar efter..

Någon som har lite erfarenhet av något liknande? Tips på andra ställningar man kan prova för att det ska "slita" mindre på hans ljumske osv..
    Svar som tex: sluta ha sex osv behöver ni inte skriva. Nykära kan inte sluta ha sex :P

• Svar på tråden Sex efter ljumskbråcksoperation.
  • Anonym (nyskuren)

Jag hade min andra operation för en vecka sedan.

Och det är klart man går ju inte på hur som helst, men efter två dagar har det inte varit något problem att börja.

Det är väl trycket mot såret och rörelsen som påfrestar mest och därför är doggyn inte det bästa.
    Rid istället honom, så han kan ligga avslappnat.

Efter 6 månader kan inte såret gå upp, om det har läkts normalt.
    Liksom att man kan förlora en del känsel pga operationen, kan säkert någon nerv också bli känsligare.

Oralsex är inte dumt heller. 

• marin

I släkten finns tydligen gener för ljumskbrock och andra brock.(Våra söner (3) har alla opererat bort sina ljumskbrock)före ett års ålder. Min man har i vuxen ålder opererat ett ljumskbrock och följden har blivit att han inte har full känsel i sina gelitala områden. Detta betyder att vi aldrig kan fullfölja en sexakt, eftersom hans känsel saknas. Viljan och känslor finns, men fysiska möjligheter saknas. Hjälp oss!!!

Svar på tråden Sex efter ljumskbråcksoperation.