Har PANIK inför körkort. I behov av pepp :(
Om dryga veckan ska jag köra upp. Jag är så nervös att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Jag har otroligt stora problem med nervositet sedan innan och nu har jag helt förlorat mig själv. Jag kan verkligen köra och min körlärare berömmer mig varje gång. Vi har gjort alla momenten som man ska göra och det har gått bra. Men när jag klarade Teoriprovet så fick jag panik för jag insåg att jag snart skulle behöva köra upp.
Sen dess har mina körlektioner varit en ren katastrof. Jag blir blockad och så får jag panik. Det känns som jag inte kan köra bil. Fast jag uppenbarligen kan det. Det går verkligen dag från dig. Om jag är lugn så kör jag toppenfint men när jag är nervös så går det inte.
Det är så mycket tankar som snurrar. Jag är livrädd för uppkörning, för att någon ska bedöma mig. Dessutom är jag rädd för hur jag kommer vara som förare. För sen finns det ju ingen som sitter bredvid och bromsar för mig. Jag vill inte vara en trafikfara och jag vet inte varför jag inte kan lita på mig själv. Och förstå att jag inte är farlig i trafiken. Men det känns så.
Jag gråter varje dag för det här. Körkortet betyder otroligt mycket för mig och jag blir förbannad över att jag kommer kugga pågrund av mina dumma nerver :(
Skulle behöva stöd, pepp, tips eller vad som helst. Känner mig så himla nere och känner mig så himla ledsen. Jag vill ju detta så mycket men nu vill jag nästan bara avboka uppkörningen och skita i allt. :(