Anonym (gi) skrev 2011-12-08 09:34:02 följande:
Kan det verkligen stämma?? Jag har kört gi i omgångar utan att träna, bortsett från lite promenader om man nu vill se det som träning, och första veckan har jag gått ner typ 2 kg varje gång.. Du har ju kört gi tidigare och verkar kunna det, men kan du inte skriva vad du äter på en dag?
Jag blir också konfunderad. När jag åt gi fas 1 stenhårt sist så käkade jag verkligen mycket fett och proteiner, sparade inte in på nåt så att säga. Visst, vi har svullat på med bär och grädde men det får man ju.
Hmm ska tänka efter vad jag äter på en dag på ett ungefär.
Antingen äter jag turkisk yoghurt med bär eller 2 ägg, kallrökt lax och majonäs till frukost.
Till lunch kan det bli samma sak om jag inte jobbar, småäter hellre då eftersom jag inte blir så hungrig och då kan det vara nån ölkorv, lite ost.
Till middag en köttbit med sås och grönsaker, typ gröna bönor eller annat. Eller lax i ugn med grönsaker.
Sen har vi som sagt ätit bär och grädde 3 ggr plus att vi gjorde chokladmousse i helgen på 72%-ig choklad och inget socker eller nåt annat i förutom det tillåtna grädde och ägg plus hallon till.
Detta är sånt jag åt för 3 år sen så vet inte vad jag gör för fel. Hade tänkt att inte väga mig förrän i januari för att vågen blir en hets men eftersom jag test-vägt mig för en vecka sen och då gått upp ett kg så blev jag fundersam och ville väga mig igen. Kan vågen visa fel?
Jag mår så himla mycket bättre av att äta så här och håller mig mätt mycket längre men orkar verkligen inte börja träna just nu =(