• requiem

Har du varit i LONDON? Tips?

Åker till London för andra gången. Sist jag var där för två år sedan så strosade vi runt i olika stadsdelar och Hydepark.  Vi besökte bland annat National Gallery, Madam Tussauds och så såg vi någon gammal teater.. Skulle gärna hitta på något nytt denna gång..

Vi åker i mars, och vi är ett blandat sällskap på 5 pers (inga småbarn). Shopping, historia, krogar, restauranger, etc.. Alla tips välkomnas :)

• Svar på tråden Har du varit i LONDON? Tips?
  • Zooey

När vi var där var vi på The towern ( man få även se kronjuvelerna) ,  covent garden ( mysig shopping) , St pauls cathedral ( mkt mäktigt)

Vi var på en matmarknad nära the towern som Jamie oliver brukar gå till..kommer inte ihåg namnet

Vi var på puben The george ( om jag minns namnet rätt) där shakespeare suttit och druckit en gång i tiden :)

Portobello road ska vara mysigt, camden market är mycket kitch och en del hipt!

• RocketQueen

Jag rekommenderar London Dungeon! Enormt roligt. Och Towern är absolut värt ett besök. En shoppingrunda på Oxford street och Primark är ett måste. En restaurang som jag gillar är Crazy Bear där dom har burleskuppträdanden medan man äter. Inte på en scen utan dom går runt mellan borden.

• Linda1976

Ät fantastiska fiskrätter på Bentleys och brevid ligger en fantastisk köttrestaurang ni kan ta en annan kväll.

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • cloudberry79

Vi har varit i London ett par gånger som par, alltså utan barn. Bästa sakerna vi gjort var:

Towern - jätteintressant!
    Musikal (vi såg We will rock you, jättebra!)
    Globe theater (vi såg föreställningen Anne Boleyn, jag vet inte om de har föreställningar vintertid)
    Observatoriet i Greenwich - betydligt bättre än man kan tro, fick en intressant föreläsning av en av doktoranderna där.

If you love me - please don't feed me!
  • Lilas
    RocketQueen skrev 2011-12-08 11:08:47 följande:
    Jag rekommenderar London Dungeon! Enormt roligt. Och Towern är absolut värt ett besök. En shoppingrunda på Oxford street och Primark är ett måste. En restaurang som jag gillar är Crazy Bear där dom har burleskuppträdanden medan man äter. Inte på en scen utan dom går runt mellan borden.
    Håller med om shoppingen på oxford street.. och speciellt Primark, verkligen värt ett besök =)
  • requiem
    RocketQueen skrev 2011-12-08 11:08:47 följande:
    Vad är London Dungeon???  :)
  • RocketQueen
    requiem skrev 2011-12-15 09:41:06 följande:
    Vad är London Dungeon???  :)
    Det är ett skräckkabinett. Fantastiskt underhållande och man blir rejält skrämd. Man går runt genom olika tidsepoker och får se små skådespel och blodiga vaxdockor om tex hur det var när pesten härjade, jack the ripper, medeltida tortyr och en massa annat. Här kan du läsa mer www.thedungeons.com/ Det är absolut värt ett besök.
    Kom faktiskt hem från London idag och har för första gången lyckats vara där utan att göra något vettigt överhuvudtaget. Vi har bara shoppat och varit på konsert.
  • requiem
    RocketQueen skrev 2011-12-16 19:56:01 följande:
    Det är ett skräckkabinett. Fantastiskt underhållande och man blir rejält skrämd. Man går runt genom olika tidsepoker och får se små skådespel och blodiga vaxdockor om tex hur det var när pesten härjade, jack the ripper, medeltida tortyr och en massa annat. Här kan du läsa mer www.thedungeons.com/ Det är absolut värt ett besök.
    Kom faktiskt hem från London idag och har för första gången lyckats vara där utan att göra något vettigt överhuvudtaget. Vi har bara shoppat och varit på konsert.
     Åh läckert! Tack för tipset! 
  • woopie

Ett annat skräcktips är The London Bridge Experience. Ligger i närheten av The London Dungeon :)

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • älskarlivet81

Rekommenderar musikalen Wicked! Och är ni intresserad av fotboll rekommenderar jag det också! Wow, vilken stämning!

• DarkLink

Mamma mia var asbra!!
    Det finns ett litet dolt shoppingområde typ bakom hemleys, carnaby steet som är mysigt
    Troccadero som ligger vid picc.circus är rätt kul, lite spelhall och affärer, särskilt för ungdomar.. Vid picc.cirkus ligger även lilly white, ett skitstor affär med billiga kläder + märkeskläder till bra priser.
    Harrods är en klassiker, jättemysigt, missa inte mat och godisavdelningen.
    Aqvariet är kul, london eye kan man hoppa över....
    Covent garden är mysigt, finns en liten marknad brevid, tror den heter appel

• Psyke

Brittish museum, min favorit är Akropolis som britterna har snott (oj, förlåt, tog hand om) i Aten.

• Echidna

Portobello Market är alltid intressant att strosa på. Öppet varje lördag om jag förstått det rätt.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • TheStar

Imperial war museum är ett måste. Även om man inte är jätteintresserad av historia gör man lätt av med minst en halv dag. Upplev Blitzen eller skyttegravskrig "på riktigt" mm. Gillar även Camden market.

Svar på tråden Har du varit i LONDON? Tips?