3 månaders dotter vägrar äta
Vår dotter har fått ersättning sen hon föddes och fram till för några dagar sen har det fungerat bra. Hon har inte haft ont i magen, förutom enstaka knip då och då och hon kräks inte ofta, kanske en gång varannan dag.
För några dagar sen började hon krångla mer och mer med maten och ingenting verkar hjälpa. För det mesta lyckas jag få henne att ta tag i nappen och börja suga, men efter enbart runt 80 ml vägrar hon äta mer och trycker ut nappen med tungan, får kväljningar och börjar gråta och skrika.
Det känns som att jag har testat allt. Bytt nappflaskor, testat nappar med olika starkt flöde, kall eller ljummen ersättning, testat att vänta längre mellan måltiderna eller att erbjuda henne mat oftare, men ingenting hjälper. Jag har även testat att ge henne mat när hon blir buren, i babysittern osv. Som det ser ut nu får i med nöd och näppe i sig det minsta möjliga rekommenderade intaget per dygn.
Jag har pratat med BVC som inte verkar kunna hjälpa mig. Så länge hon inte går ner i vikt verkar de inte vilka bry sig om varför hon är såhär. Min tanke är ju att hon kommer att gå ner i vikt om hon fortsätter såhär...
Finns det någon som varit med om samma som kan ge mig tips eller några betryggande ord om att detta kommer passera?
Jag känner mig maktlös och ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till.