• Anonym (Måste sluta)

Vad dricker man istället för alkohol?

Jag är gravid och jag och min man borde sluta dricka så jävla mycket som vi gör.

Jag vill inte heller så i mig en massa socker eller sötningsmedel. Så vad ska man dricka?

Vatten hur smaksatt det än är tröttnar man ju på.

Jag försöker att hålla mig till lite vin och nån öl, men på helgerna är det så svårt när man inte har nåt gott att dricka.

Min sambo vill inte trappa ner och han kommer garanterat dricka läsk om vi slutar dricka vin och öl. Men han tycker det är onödigt att sluta dricka. Men eftersom vi dricker tillsammans så har jag svårt att låta bli och det är ju inte bra för fostret.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-08 16:00
    Jag ska ringa AA när de öppnar kl 18

Tack för de bra svaren jag fått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 06:16
    Jag gick inte på AA möte igår. Jag kunde inte förmå mig att gå. Kändes bara så jävla pinsamt. Tänk om nån ser mig. Men man kanske kan åka ut i förorten och gå där. Man behöver ju inte gå där jag bor.

MEN jag åkte hem till min mamma och pappa. De bor i Täby, så jag har dem nära. Vad liten man är med sina föräldrar, med dem ska jag våga vara ärlig. Även om mamma storgrät.

• Svar på tråden Vad dricker man istället för alkohol?
  • Philippa

Va? Dricker du öl och vin fastän du är gravid? Är detta en dålig skämttråd..?

• Hurley

Nu kommer du få MFLMM (Militanta FL Mammors Maffia) efter dig. Håll i hatten!

• Anonym (Måste sluta)

Jag säger ju att jag försöker sluta. Men jag måste få med min sambo och det behöver vi hjälp att få alternativ.

JAG VET ATT JAG INTE BORDE DRICKA ALKOHOL

• Sweet life

Alkoholfritt?

Finns både vin och öl och det smakar faktiskt inte rävpiss! Alkoholfri cider finns ju också!

• Molvicmax
    Hurley skrev 2011-12-08 14:54:26 följande:

Nu kommer du få MFLMM (Militanta FL Mammors Maffia) efter dig. Håll i hatten!

• thegoddess

Vadds måste få med sambo?? Vill du få ett friskt barn eller tydligen inte...

• Molvicmax

Systemet har ett rätt stort sortiment av alkoholfritt. Kolla där. Och så svårt är det inte att lägga av att dricka om man inte har problem med det förstås...

• Anonym

Din man vill inte och du vet att du borde men gör det inte.. Kontakta AA kanske eller nåt annat ställe så ni kan bli fria från erat begär.. På sättet du skriver så ser det ut som om ni båda har ett behov och då tycker ja att ni ska söka hjälp och absolut inte skaffa barn.. Är du däremot ute efter smaken så finns det alkohol fritt

• Anonym
    Anonym (Måste sluta) skrev 2011-12-08 14:50:03 följande:
    Jag är gravid och jag och min man borde sluta dricka så jävla mycket som vi gör.

Jag vill inte heller så i mig en massa socker eller sötningsmedel. Så vad ska man dricka?

Vatten hur smaksatt det än är tröttnar man ju på.

Jag försöker att hålla mig till lite vin och nån öl, men på helgerna är det så svårt när man inte har nåt gott att dricka.

Min sambo vill inte trappa ner och han kommer garanterat dricka läsk om vi slutar dricka vin och öl. Men han tycker det är onödigt att sluta dricka. Men eftersom vi dricker tillsammans så har jag svårt att låta bli och det är ju inte bra för fostret.
    OM denna tråd är seriös då har du ett problem som inte kan lägga ner alkoholen när du är gravid. Men om du vill ha vinsmaken kvar i din dryck varför köper du inte alkoholfria viner?? Det finns jättebra sådana på systemet. Man känner i stort sett ingen skillnad.  Det är inte bara jag som säger det. Finns även många kännde "vinexperter" som i bland föredrar alkoholfria viner som alternativ för att alkoholen inte behövs för att bevara upplevelsen av vinet. Men om man är beroende av berusingen  fungerar det naturligtvid inte, men en då har man ju ett alkoholproblem i stället.....
Svar på tråden Vad dricker man istället för alkohol?