Kiropraktor eller naprapat?
Jag har en längre tid haft ont i ryggen och funderar nu på att göra något åt detta men nu är frågan...
Ska man gå till en kiropraktor eller naprapat?
Vad är egentligen skillnaden och vad är bäst?
Jag har en längre tid haft ont i ryggen och funderar nu på att göra något åt detta men nu är frågan...
Ska man gå till en kiropraktor eller naprapat?
Vad är egentligen skillnaden och vad är bäst?
Ingen som vet? :)
Behandlingsmässigt är det rätt lika. Beror mer på hur duktig naprapaten/kiropraktorn är.
Har för mig att kiropraktorn är utbildad bara på ryggen medans naprapaten på hela kroppen, eller är det tvärtom. Oavsett så brukar båda kunna hela kroppen oavsett då de ju hänger ihop. :) älskar min naprapat, han har räddat min rygg såååå många ggr!
Det är väl så att naprapater jobbar mindre med tex knäcka ryggen och mer att behandla med massage,töjning och streching av muskulaturen i kroppen medans kiropraktor jobbar mest med knäckning nu har jag själv varit en gång hos naprapat och har mindre smärta och ska dit igen på tisdag. Har fått en jättegullig tjej som har just avslutat studier och är anstäld på kliniken. Hon är jätteduktig men de alla är väldigt dyra för att de flesta har inget avtal meed vården.