• Lillajag11

snett handtag på bugaboo cameleon

Jag har en bugaboo cameleon som jag köpt av en kompis. Den är inte ny på något vis, kan inte årsmodellen men hon har kört sina två barn i den, den yngsta är 2 år. Kan kanske vara en 06:a men är som sagt inte säker.
    Har på senare tid upptäckt att handtaget är snett. På ena sidan slår handtaget i metall pluppen som sticker ut ur liggdelen (där man fäster regnskyddet)
    Det är även lite trixigt att fälla ut chassit eftersom handtaget är lite snett. Var på barnvagscentralen och frågade och hon trodde att troligen har chassit fått sig en smäll, tex luckan i bilen eller liknande men hon hade inget bra tips på hur jag kan åtgärda det. Jag tror det är handtaget som är snett och inte att liggdelen sitter snett eftersom den kärvar vid utfällningen. Annars skulle det ju inte påverka när den skall fällas ut.
    Någon som har haft samma problem och löst det?
    Än är det inget jätte problem, men jag vill inte att det blir värre för då får jag inte på regnskyddet (har liggdelen på just nu) och kanske kan jag inte fälla ut den.
    Annars är jag jätte nöjd med vagen så det vore så synd om den skulle gå å bli så sned att jag inte kan använda den.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden snett handtag på bugaboo cameleon
  • s07

För mig blev det tyvärr så efter att ha tranporterat en jättetung grej på höger sida (upphängt på bromsen). Å

• Liten men naggande

Har inget tips om de sneda men kan rekommendera att du köper ett annat regnskydd då jag personligen tycker buggaboos egna är både dåligt och alldeles för svårt att få på. Gick till en barnvagnsbutik och köpte ett annat i ett mjukare material som man bara drar på på en minut (istället för att stå och krångla med buggans skydd)

• Lillajag11
    s07 skrev 2011-12-10 21:21:18 följande:
    För mig blev det tyvärr så efter att ha tranporterat en jättetung grej på höger sida (upphängt på bromsen). Å
    Blev det värre med tiden eller höll det sig lika snett som efter den gången du körde tungt? Har du haft problem med utfällningen också?

Själv har jag kört några tunga ica kassar o jag vet att min kompis också har gjort det så det är säkert det som har orsakat det. Korgen under är ju lite svåråtkomlig med liggdelen på så det blir ju lätt att kassen hamnar på bromsen. Får tänka mig för i framtiden.
    Liten men naggande skrev 2011-12-10 23:08:43 följande:
    Har inget tips om de sneda men kan rekommendera att du köper ett annat regnskydd då jag personligen tycker buggaboos egna är både dåligt och alldeles för svårt att få på. Gick till en barnvagnsbutik och köpte ett annat i ett mjukare material som man bara drar på på en minut (istället för att stå och krångla med buggans skydd)
    Tanken på att köpa nytt regnskydd har slagit mig flera gånger, men jag är för snål
    Men jag får definitivt kolla upp det o hitta ett smidigare som inte är så svårt att få på och som tar mindre palts i korgen.
  • s07

Nja, blev ej värre men chassit kunde inte rättas till, det fungerade dock iaf. Konsulterade på cykelverkstaden. Ha inte tunga kassar på styret!

Svar på tråden snett handtag på bugaboo cameleon