• mom36

orolig inför praktiken,,

Hej!! Har jobb men läser för att få uska utbildning eftersom jag jobbat ca 15år med vård och omsorg utan utbildning iallafall har klarat alla ämnen och nu återstår endast datakunskap och praktiken i sjukvård,sökt platser idag vilket var jättesvårt eftersom man ej vet vad alla dessa platser innebär m.m Iallafall jag är orolig över belastningen och tiderna eftersom jag redan jobbar (kommer og bli tvungen att ta ledigt utan betalning)men jag kommer att vara i v25 då undrar om jag kommer klara det??så himla orolig vill ju ha min utbildning men samtidigt inte skada bebben?
    vad tror ni hur skall man göra,bita ihop och kämpa på ,tala om för handledaren man är gravid eller hoppas hon ser det m.m??massor av frågor i skallen...
    hujedamig

• Svar på tråden orolig inför praktiken,,
  • Frambuesa

Berätta det. Du får känna hur du mår och om det blir för tungt så säg ifrån och ta det lugnt. Inget är viktigare än bebisen! Och du kommer aldrig förlåta dig själv om du råkar föda tidigt eller så pga att du jobbat för hårt. Men förhoppningsvis mår du bra, de flesta mår ju som bäst mellan 22-30 :)

• mom36

Tack Lao!!Gladhoppas verkligen jag mår bra!!

• Jojjanna

Jag tror absolut att de har förståelse för att du inte klarar tunga lyft etc om du förklarar att du är gravid. Med din erfarenhet så kommer du säkert att klara praktiken galant oavsett vart du hamnar

* BF 4 mars 2012 *
Svar på tråden orolig inför praktiken,,