• Mimmi74

Imelda, Esmeralda, Alessia eller Zoey??

Vad ska syrran till Ossian, Isolde och Sienna heta?? Hon är nästan tre veckor ung.

Funkar inte Imelda bara för att alla tänker på Imelda Marcos? Pappan gillar Zoey/Zoi men vårt efternamn är på fyra bokstäver och slutar på -i- så jag tycker tjejen kommer låta som en seriefigur ...

Esmeralda gillar många av våra vänner och de tycker att det passar bra till syskonnamnen. Alessia är ett namn jag såg här på nätet för några minuter sen. Betyder "Sophias dotter" efter en grekisk gudinna. 

• Svar på tråden Imelda, Esmeralda, Alessia eller Zoey??
  • enilef

Imelda! Åh, det är så fint. Inge problem för mig för jag vet inte vem imelda marcos är :P

• Alisa

Zoey!!! 
    Jättefint!!

Alessia var fulast av alla namnen såvida ni inte är från Italien eller liknande..

Och gällande namn, jag skojade lite om att våran kommande son inte kan heta något på V/W eftersom efternamnet börjar på W.... tills jag skrattade kom på att mina initialer är LL. Vilket inte varit jobbigt. Så länge inte förnamn och efternamn rimmar på ett lustigt sätt så kommer det att passera 

• Vulpecula

Esmeralda eller Alessia. (Det senare betyder förresten "försvarare", eftersom det är en form av Alexis. "Sofias dotter" verkar ologiskt.)

• fluu

Imelda absolut!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Kina79
    Mimmi74 skrev 2011-12-08 22:40:58 följande:
    Vad ska syrran till Ossian, Isolde och Sienna heta?? Hon är nästan tre veckor ung.

Funkar inte Imelda bara för att alla tänker på Imelda Marcos? Pappan gillar Zoey/Zoi men vårt efternamn är på fyra bokstäver och slutar på -i- så jag tycker tjejen kommer låta som en seriefigur ...

Esmeralda gillar många av våra vänner och de tycker att det passar bra till syskonnamnen. Alessia är ett namn jag såg här på nätet för några minuter sen. Betyder "Sophias dotter" efter en grekisk gudinna. 
    Imelda eller Esmeralda!

Zoey oavsett stavning tycker jag är apfult.

Alessia blir så jobbigt att säga ihop med de andra namnen, det blir på nåt sätt så himla många s, så det är lätt att staka sig rejält.

Imelda och Esmeralda är inte min typ av namn, men de klingar fint ihop med syskonen.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
Svar på tråden Imelda, Esmeralda, Alessia eller Zoey??