Vätska i buken?!
Gjorde ett vaginalt UL förra veckan då hittade de vätska i buken ,,
Vad kan det vara ?
Någon som haft så ?
Har problem med att det svider mycket i magen..
Ska till läkaren först den 21a..
Gjorde ett vaginalt UL förra veckan då hittade de vätska i buken ,,
Vad kan det vara ?
Någon som haft så ?
Har problem med att det svider mycket i magen..
Ska till läkaren först den 21a..
Jag hade det.
Massor.
I slutet kunde man inte klia utan att det började läcka vätska ur magen. Skulle fått snitt för detta i veck 36.
Var ingen fara så - snittet hade räknats som barmhärtighetssnitt....
Du har nog haft ett läckage någonstans. Jag har vätska som ligger i lilla bäckenet och fick det efter en galloperation. Då fick jag antibiotika intravenöst i 10 dagar och dränage, men det finns lite vätskan kvar fast det var 18 månader sedan. De sa att det sista skulle kroppen absorbera självt.
De kan göra en biopsi, då för de in en nål och suger upp vätskan ock kollar vad det är. Får du feber och mår sämre så åk in akut och säg att du har vätska i buken för det kan vara livsfarligt om du får en infektion i buken.
Frågan är vart läckaget kommer ifrån då?? För.några veckor.sedan hade jag feber o spydde av smärtan i magen
Det ser de om de gör en CT-buk. För jag kan inte se det härifrån och en läkare kan i te se det med bara ögonen.
Åk in akut eller ring din VC imorgon och berätta så remitterar de dig till röntgen om de anser det nödvändigt
Lycka till!
Ville inte vara snäsig men ibland måste man stå på sig när man är i kontakt med vården om man har ont eller om man oroar sig.
Cysta från äggstock ägg som nu brustit ? Jag hade en stor. Gjorde väldigt ont. Sedan sprack den av sig själv med vätska i buken som följd.
Det bästa är att får du akut smärta igen åk in till akuten, är den outhärdlig ring 112 och begär ambulans annars så hoppas vi att det går bra den 21:e