• Pärla

Till vilken ålder slutade ni med burkmat?

Hej! Min dotter är 18 månader, och hon kan fortfarande få nångång burkmat hemma när jag inte har hunnit laga mat, eller när vi är ute. Hur gör ni? Hur länge har era barn fått burkmat nångång? Till vilken ålder? Min dotter är nämligen så förtjust i burkmat.

• Svar på tråden Till vilken ålder slutade ni med burkmat?
  • LyckligMamma2011

Min son är 10 mån och har precis slutat köpa matburkar, fixar egen mat hemma som jag fryser in:). Undantag är när man åker bort långt hemifrån, då är det jätte praktiskt att köpa matburkar:)

• thegoddess

Är nog helt ok så länge ditt barn tycker om den burkmaten. Min tjej är 11 mån och föredrar "vanlig" mat. Tror att hon vill ha mer smak. Dessutom vill hon plocka och inte ha sås.

• IsaCMoJs

Glöm inte att tillsätta smör i maten!!

• LilaRos

Vår son är 23 månader och vi har nyligen slutat köparen burkar. Innan gick det kanske 4 på en månad. Men det händer att han får en burk om vi ska vara iväg en hel dag. Men då äter ju vi ute med så oftast får han samma som oss.

• Pärla

Tack så mycket för era svar!

Ja, min dotter tycker om saftigt mat, och mycket sås, så burkmat är ju lite saftigare för henne och såsigare..Men hon älskar hemlagat också, tack och lov.

• Pärlans2

Min son är precis två o vi har väl precis slutat köpa hem det. Blev att han fick det ibland när jag innte hunnit laga mat eller när man ska iväg. Men som nån innan skrev så funkar ju ute mat ganska bra nu också!
    Tycker att gillar dom burkmat så är väl det toppen som extra mat!!!

• Mörksuggan

Min dotter började acceptera hemlagad mat när hon var kring 8månader. Sedan dess har hon inte ätit speciellt många. Är vi ute så får hon äta barnportion eller äta från min tallrik. Hon accepterar inte att bli matad längre och det blir så himla kladdigt att äta burkmat med händerna.

• drpepper

Min dotter är 17 månader och får en burk till lunch kanske 3 ggr/ vecka. Men hon håller på att växa ifrån den maten, gillar den inte lika mkt längre. Det är väldigt smidigt om det ej finns rester fr gårdagen. Snart börjar hon dagis och får lunch där :)

Svar på tråden Till vilken ålder slutade ni med burkmat?