• PoppesMamma2006

Vagel i ögat, Hemma från dagis?

Min 5 åring började klaga igår över att han hade ont i ögat, och nu på morgonen så är han uppsvälld runt ögat, och röd och irriterad. Jag gissar på att det kan vara en vagel, för han är inte kletig eller så i ögat och det går ingen ögon infl. på förskolan heller.

Och på mina söners förskoleavd. så är pedagogerna lite knepiga. Man ska vara hemma för minsta lilla, Visst man är hemma om man är sjuk men om man har en kvarstående hosta sedan en gammal förkylning så anser jag att man kan vara på förskolan.

Men hur som helst. Visst kan han väl gå på förskolan idag??

(Dum fråga kanske)    

• Svar på tråden Vagel i ögat, Hemma från dagis?
  • Kakmonster

Jag hade låtit barnet gå till dagis. En vagel är väl inget farligt men vad vet jag. Intressant vad ditt dagis säger.

• Vera 74

Är det en vagel kan han självklart gå till förskolan. Det är ju inget som smittar.
    Men sen som alltid är det ju alltid allmäntillståndet som avgör, irriteras han av den så kanske han kunde få en mysdag hemma!

• PoppesMamma2006

krakel skrev 2011-12-09 09:01:41 följande:
    Ja Hr skickat mitt barn då de haft vagel.

Jag har sökt runt massor på nätet. Och det står inget om att det smittar, Så jag lämnade honom på förskolan. Och denna gången så var det en av dom bra pedagogerna som mötte oss i hallen och jag talade om för henne att han hade en vagel och frågade om hon trodde det smittade, vilket hon inte trodde så han var välkommen :)
  • PoppesMamma2006
    Vera 74 skrev 2011-12-09 09:05:40 följande:
    Är det en vagel kan han självklart gå till förskolan. Det är ju inget som smittar.
    Men sen som alltid är det ju alltid allmäntillståndet som avgör, irriteras han av den så kanske han kunde få en mysdag hemma!

Han är pigg i övrigt, men jo, han är ju på och kliar lite på det. Jag hade gärna haft honom hemma idag för en mysdag, Men jag ska iväg på en viktig arbetsintervju idag, Varit arbetssökande nu i ett par månader så jag har sett fram emot detta så länge Och jag vill inte riskera att inte få den tjänsten. Men ringer förskolan så gör dom :)
  • josefin1234

En förälder sa att barnen hade en vagel i ögat sedan hade 3 barn "de" på grund av att denna H*n va på förkolna det visade sig vara ögoninfektion.

och vi pedagoger är inte knepiga :P utan det är mer det att föräldrar tycks inte förstå attt man inte vill att smittorna går runt på förskolan. barnen går runt i smittor sedan smittar kompisen sedan är hon hemma en dag kommer tillbaka smittar andra barnen . det vill vi undvika. :)

• PoppesMamma2006
    josefin1234 skrev 2011-12-09 09:34:33 följande:
    En förälder sa att barnen hade en vagel i ögat sedan hade 3 barn "de" på grund av att denna H*n va på förkolna det visade sig vara ögoninfektion.

och vi pedagoger är inte knepiga :P utan det är mer det att föräldrar tycks inte förstå attt man inte vill att smittorna går runt på förskolan. barnen går runt i smittor sedan smittar kompisen sedan är hon hemma en dag kommer tillbaka smittar andra barnen . det vill vi undvika. :)

Eftersom du inte vet hur dessa 2 pedagoger beter sig så skulle jag inte kommentera den saken om jag var du. Men SJÄLVKLART :) Vill man ju inte att dom ska vara på förskola ens om dom är sjuka, eller kan smitta. Så dum är man ju inte. Dessutom kan dessa 2 pedagoger inte så bra svenska heller så att kommunicera med dom på ett bra sätt finns inte direkt. Men det hör inte riktigt hit.

och jag ser skillnad på en ögoninfektion och en vagel. Och min fråga var bara så enkel att jag undrade om en vagel smittar. :) 
Svar på tråden Vagel i ögat, Hemma från dagis?