• SnuttanSnuttan

Ska resa till Malmö imorgon - vad får jag inte missa?? :) Alla tips är välkomna!

Så bär det av till storstan imorgon, bo på hotell och ha det mys - bara sambon och jag. 

Vad får vi inte missa att besöka? Göra? Se?

Tips på bra restauranger?  

Vi ska bo på hotell i gamla stan.

ALLA tips är varmt välkomna!! 

• Svar på tråden Ska resa till Malmö imorgon - vad får jag inte missa?? :) Alla tips är välkomna!
  • Ståaldrigstill

Jag skulle ta en falafel och öl på möllan och sen gå runt i alla små affärer och köpa mat och kryddor från hela världen. Försöka hitta roliga felstavade skyltar:). Finns gott om dem där. Fika/luncha på ölcafeet som inte får missas. Gå i secondhandbutiker.

Åka till västra hamnen och gå runt. Hitta en utesevering där man kan sitta under en filt och dricka lumumba med utsikt över det vintriga havet. 

En tur till konsthallen är inte fel. Tror de har någon rätt flummig interaktiv utställning gjord av flera km nylonstrumpa just nu. Eller liknande. 

Vintagebutiker på Davidshalls torg kan vara mysiga att titta i.

Lilla torg ska ju besökas. Där kan man ta ett glas vin under värmelampa. Fika på Bagericafeet om det finns kvar. Pasta Marinara på Casa Mia är himmelskt gott. Form och designcenter (tror jag det heter) ligger vid lilla torg och är mysigt att titta in på.

Jag skulle kolla om det var någon liten spelning någonstans att gå på på kvällen. Livemusik finns det gott om. Eller en teater. Har inte så bra koll på klubbar längre men Etage är en gammal klassiker. Det finns säkert bättre ställen dock. Ett besök på KB kan vara fint.  

Vet inte med det där med plankan på Mando men det beror kanske på att jag jobbade där ett tag och hann tröttna flera gånger om:) Om ni ska dit måste ni dock äta roquefortsås! 

Hoppas du fått lite tips. Lite svårt när man inte vet riktigt vad ni är ute efter.
    Shit vad jag känner att jag vill åka till Malmö nu....   

• Dixie
    SnuttanSnuttan skrev 2011-12-09 08:42:56 följande:
    Vi ska bo på hotell i gamla stan.
    var ligger gamla stan i Malmö?!
Svar på tråden Ska resa till Malmö imorgon - vad får jag inte missa?? :) Alla tips är välkomna!