• With a devilish smile

Låga järndepåer , hur lång tid tar det innan det höjs med niferex ???

Hej !

Vet inte om jag lagt tråden rätt men jag chansar ;)

Var hos min bm igår & fick veta att mina järndepåer låg på 5 .
    Mitt hb låg för ca 2 veckor sedan på 111 & hade sjunkit från 118 på två veckor .
    Igår tog hon inget men förmodligen har det blivit lägre det med eftersom jag är som ett
    vandrade lik.

Skulle börja äta 1 niferex om dagen sa hon , hur lång tid tar det innan det ger effekt egentligen?
    Jag är helt utmattad & orkar väldigt lite & det är ju en påfrestning i sig . 

Så är det någon vänlig själ som kan säga på ett ungefär hur lång tid det tar att bli piggare med tabletterna ? 

Ängla 081028 & Kelian 100704
  • Svar på tråden Låga järndepåer , hur lång tid tar det innan det höjs med niferex ???
  • Emmalinnéa

jagh kände ingen skillnad förens efter 3-6 dagar tror jag, jag hade sjukligt dåliga järnvärden i samband med graviditeten, har vanlig lågt också.

• Theo2010

Jag äter 2 om dagen och jag kände skillnad redan efter 2 dagar. De gjorde även min avföring(ursäkta) haha.

• With a devilish smile

Tack för svaren ,
    Träffade en läkare idag så ska äta 3 om dagen

• Strawberry3

Effekten märks egentligen först efter ca 10 dygn eftersom det är medllivslängden på de röda blodkropparna. De gamla blodkropprna måste alltså hinna bytas ut och nya bildas. Rekommenderar verkligen att du tar c-vitamin, tex c-vitamin brustabletter som man kan köpa i vanlig matbutik och innehåller typ 1200% av rekommenderat dagligt c-vitamin intag, tillsammans med en eller flera av Niferexen. Det gjorde stor skillnad för mig då järnet togs upp mycket bättre! Tog då 2 niferex + 1 c-vitamin till frukost samt undvek kalciuminnehållande produkter fram till lunch. När jag enbart tog 2 Niferex hände ingenting med blodvärdet. Hoppas du hittar ett sätt som funkar för dig!

• Strawberry3

Förtydligar mig själv: Effekten är MÄTBAR först efter ca 10 dygn men så klart kan du känna dig bättre innan eftersom alla blodkroppar inte byts ut på en gång utan allt eftersom

• Stinis83

Hur klarar din mage att ta 3 Niferex om dagen? :S Min depå är i lägsta laget, och sist jag var hos bm var mitt hb 101 och hon sa åt mig att ta två Niferex om dagen. Men min mage pallar inte det, jag får så vansinnigt ont och börjar må illa :( Hoppas att det vänder för dig så du får må bättre! :)

Svar på tråden Låga järndepåer , hur lång tid tar det innan det höjs med niferex ???