Jag tror att alla känner inte samma hunger
Därför är endel överviktiga och andra inte,
Jag är så hungrig och därför så går jag konstant upp i vikt,har inte med kraktär att göra ,
Vad tror ni?
Därför är endel överviktiga och andra inte,
Jag är så hungrig och därför så går jag konstant upp i vikt,har inte med kraktär att göra ,
Vad tror ni?
Kan kanske stämma... själv är jag mycket sällan hungrig. Tråkigt när karln lagat fin middag och jag inte orkar äta mer än ett par tuggor
Kan tillägga att jag är normalviktig i alla fall.
mmm, kanske det.. jag har fått ökad hunger senaste tiden, och tycker att jag måste böka runt i kylen titt som tätt.. fast jag anar att det handlar mer om magkatarr i mitt fall.. *måste skylla extrakilona på nåt*
Ja, det tror jag stämmer. Sambon och jag har väldigt olika hungerkänslor och det är inte lätt att försöka passa ihop måltiderna då.
Äter man för sällan går man oxå upp i vikt eftersom kroppen ställer in sig på svält efter 6 timmar...vilket innebär att den "suger åt sig" allt när man väl äter.
Njaaa....
Jag har gått upp i vikt för att jag alltid var hungrig och alltid åt. Sen gick jag ner i vikt, och visst, i början är man hungrig jämt, men det går över, kroppen anpassar sig. Sen har man inte samma hungerskänslor som förut.
Dessutom kan man vara hungrig ofta för att man äter fel och får blodsockerfall.
Så, för mig låter det bara som ännu en ursäkt!
men jag äter ofta och mycket frukt ändå är jag så hungrig när det är dax för mat att jag nästan gråter, det håller inte att försöka hålla igen jag klarar det inte
Jag är hungrig ofta och är inte överviktig.. så vet inte om det stämmer!!
Nu är jag dock gravid.. men pratar om annars.
Har alltid ätit det jag velat och har inte gått upp någonting sen jag gick i 7:an (ca 8år sen)
Hoppas det håller i sig efter graviditeten!!
Jag är jättehungrig! Jag måste ha mat var trejde timme annars blir jag yr! Jag är smal och har alltid varit det. Jag äter massor men jag äter mycket grönsaker, frukt, soppor och fullkornsbröd. Jag äter även en del choklad och pizza ibland men dricker oftast vatten ist för läsk.
Jag tror på att man ska lyssna på sin kropp. Sluta vara så ordentliga och äta upp på tallriken när man faktiskt är mätt. Äta regelbundet och motionera. Äta godis när man är sugen men bara en näve.
Jo, lite med karaktär har det väl att göra, för vet man med sig att man är mer hungrig och äter mer så bör man ha karaktär att träna mer och äta nyttigare (om man nu inte vill gå upp i vikt).
Äter man mycket sockerrika produkter(inkl frukt) så är man hungrig ofta.
Ät mera nyttigt fett istället för sockret så går hungerkänslorna ned.
Ja, alltså, något fel är det ju om man är så hungrig att man äter sig till övervikt.
Det är ju inget kroppen vill uppnå.
Jag vet inte vad jag ska tro, men nu när jag börjat äta metformin så har jag inte samma hunger, jag äter vanligt och är som alla andra sugen på godis ibland men annars är det som jag skulle kunna döda för en påse smågodis,
SÅ tröttsamt, har inget med karaktär att göra , man borde ju ha mer karaktär om man bantar när man är hungrig så man gråter mellan måltidern,
jag har inte haft större hunger känsla under tiden jag gick upp i vikt, innan höll jag mej runt 67 kg å jag åt inte annorlunda då.
tror att d beror på läsken mycket...
Jag är den smala klena sorten som alltid behöver mat! Tränar jag så svimmar jag om jag inte får äta direkt efter. Måste äta innan jag lägger mig på kvällen annars vaknar jag hungrig på natten. Sambon däremot är lite smått överviktig och förstår inte hur jag kan äta som jag gör. Så jag tror inte det stämmer riktigt som du skriver, fast jag äter nyttigt när jag äter, det gör han med. Tror det handlar om olika ämnesomsättning!
ok! Jag tror att det har ett samband helt klart, men om man är hungrig ofta borde man ha bättre ämnesomsättning, stämmer dock inte på mig,
Jag har banta 10000 ggr ändå hamnar jag på övervikt igen pågrund av hunger,
jag har pcos så det kan mycket väl ha med det att göra
Att man har hungerkänslor behöver inte ha ngt att göra med att kroppen behöver mat, blodsockret kan vara på vift tex.
Sen att man blir överviktig pga hormoner eller sjukdomar är en helt annan sak.
Äter man var 4:timme ca, en bra balanserad kost med långsamma kolhydrater, bra och tillräckligt mycket fett i små portioner samt rör på sig så går en frisk människa ned i vikt.
Gör av med mer än vad du sätter i dig.
Jag har bekymret att jag antingen är hungrig eller övermätt/illamående. Magkänslan lagom mätt vet inte min mage vad det är.
Så nu vid dryga trettio har jag äntligen börjat lära mig hur mycket jag kan äta innan jag borde börja bli illamående. Och det är inte så lätt att stanna vid det om man äter nåt supergott...
Har man stor magsäck så blir man ju lättare hungrig.