• MimmiLina

Den där Narnia som gick när man var liten...

Vilket år var det egentligen?

Och i vilket program var det den visades? Har för mig att det var i något sommarlovsprogram va?

Den filmen är lika magisk än idag fanimig.
    Bara älskar det där snölandskapet, lyktstolpen, garderoben, det där godiset den ena ungen får av snöhäxan och allt...

• Svar på tråden Den där Narnia som gick när man var liten...
  • Fru November

varför ingen repris? Jag vill så gärna se den igen

• Fru November

Jag har för mig att den visades många år efter sig

• ahlcec

Nää, Narnia visades ju i samband med julen!
    Jag älskade det! Åh jag vill ha en sån garderob.

• FridaE

Har ni inte sett den nya, som går på bio nu? Den är underbar!! :)

• Janlin

Va den tecknad eller "riktig"? Jag o sambon är inte riktigt överens..
    Men BRA va den!

• Sandreli

ååh, narnia är underbart och magiskt... kommer ihåg att jag klättrade in och ut i vårt linneskåp, och blev jättebesviken när jag upptäckte att inget hände...

• Janlin

Alltså den som gick då man va liten..

• Sandreli

den jag såg var tecknad, när jag var liten

• gäddan

Jag såg också på Narnia när jag var liten, ÄLSKADE den! Borde komma mig iväg till bion o kolla in den nya filmen.

• Elsis

Det fanns en tecknad och en "riktig", den senare köpte min lillasyster nyss på dvd, för att jämföra med den nya filmen, gissa vilken som hade bäst figurer;)

• Pingla med en åsikt

förstod inte ett smack av tråden och tänkte "vad fan, låg jag i ide som barn - har aldrig tidigare hört talas om att Narnia fanns på film"

Men på länken som LN bifogade såg jag att filmen var från -88
    *s*
    Jag var 17 år då och var nog inte intresserad.
    NU däremot ska jag med glädje se filmen vars berättelse ju är en klassiker!

• Dramaonline

Näääää....

Det fanns ju en tecknad film också!

• MimmiLina

Haha, jag letade också efter en massa garderober att gå in i, men aldrig någonsin kom man in i det där vinterlandskapet för det...

Jaså det var 88. Åå..minnen...

• Bollibompa

Jag såg den versionen du syftar på och efter att ha sett Disneys nya som för övrigt var väldigt bra så måste jag ända säga att den "äldre" versionen står sig bra ännu (även om den säkert bara kostade en bråkdel att göra mot Disneys produktion).

• MimmiLina

Den "gamla" Narnia, den från 88:a var ju mycket längre än den nya bioversionen. Lite tråkigt att den kortats ner så mycket.

Men ändock så var den helt fantastisk.

• Trinity78

MimmiLina: De kunde ha gjort som med Harry Potter - en film per bok. Det är ju så mycket historia som man saknar i Narnia-filmen men visst är den underbar ändå.

• MimmiLina

Trinity - ja precis, så borde dom ha gjort!

• Lady Namárië

Är det inte meningen att det skall bli fler filmer? Egentligen hoppas jag inte det, för då kommer var och varannan unge att heta som min om ett par år...

Svar på tråden Den där Narnia som gick när man var liten...