Jennyyysvärld skrev 2011-12-14 17:54:20 följande:
Vilken pappa!!! Inte plats med sina barn i sitt nya liv??
Hur man ens kan säga ngt sådant gör mig mörkrädd!! men tyvärr har jag förstått att såna saker e vanligare än man tror :(
Fuskigt tycker jag inte att det är att barnen varit hos dej varannan vecka.. Härligt för barnen att de fått en massa tid med er båda :) Men tragiskt att det slutade såhär...
Jag skulle dock vara glad om jag fick varannan helg, inte så mycket för min skull kanske men min dotter som vill ha en relation med sin far men han vägrar inse det :(
Sen är det som du säger, hur trött man än är så levererar man! Är ju förälder även om jag är trött och sliten ibland..
Det är tufft ibland bara att fatta alla beslut och ha koll på allt själv!
Din situation som du hamnat i med 3 barn låter ju hur tufft som helst plus heltids jobb!
Såklart man klarar det :) Men det gör det inte mindre tufft för det...
Men allt vi ändå gör å kämpar för så är det ju för våra barn och man får ju en himla massa kärlek tillbaka :)
Jag sänder en styrkekram till dej!!! :)
Ja du, när jag hörde honom erkänna i telefonen anledningen till varför han inte kunde ha dom, tappade jag andan. För jag kan inte fatta hur man kan välja någon annan (ja, han har gift om sig med en som har barn sen innan) framför sina egna barn. Det gör så ont i mig och jag bävar för den dagen då mina barn förstår att pappa just gjort detta!
Men, jag kommer finnas där för dom för att hjälpa dom bearbeta dom känslor som än må dyka upp.
Fast vi har inte börjat med det nya än, för jag vill träffa honom hos familjerätten och skriva under alla papper och allt, innan vi påbörjar allt. Så än så länge, vet barnen inget om detta och jag tänker inte säga något innan det är klart heller. Dessutom tycker jag att det é hans uppgift att berätta att dom ej har plats i hans nya liv, men självklart kommer han skylla på något annat, som han gjorde för mig oxå först.
Men din tös pappa, han vill alltså inte ens träffa henne? Eller vill han inte ha henne en hel helg?
Jag tycker det är viktigt att barnen träffar bägge sina föräldrar,
men oavsett om dom gör det eller inte, så klarar sig barnen
bara med mamman med.
Min 11 åring, träffar sin pappa var tredje helg, då han inte bor i samma stad. Och jag har varit jätteorolig över att han inte har någon manlig förebild, för dom flesta jag umgås med é andra ensamstående mammor. Har väl haft nån relation av och till, men ingen som jag skulle vilja påstå é en manlig förebild.
Men när jag tog upp detta med min sons kurator på skolan (jag "tvingade" min son att gå dit och prata lite, då jag märkt att han var ledsen av och till) så berättade hon att hon inte märkt på honom att han saknar någon manlig förebild, för jag hade ordnat upp det med ett såpass bra umgängesomkrets så han kände sig väldigt nöjd och tillgodosedd.
Så oroa dig
inte om hon inte träffar sin pappa, du räcker för henne gott och väl!
Var i vårt långa land bor ni?