• Kakmonster

Tycker du om avocado?

Är inne i en "äta nyttigt-period" och har bestämt mig för att idag skall jag äta avocado. Har alltid pillat bort den annars då jag inte gillat den, men har nog aldrig gett den en ärlig chans. Så idag skall det ätas avocado...

Har ni några tips på hur "man får den att smaka gott"? Typ salt el citron?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 23:37
    Ja, då har man ätit en hel liten avocado, då. Det gick ju!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om avocado?
  • La Lola

Mosa den med lite salt, bred ut på en hård smörgås o lägg på skivad tomat.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tahira

Ja! Supergott. Med citron och citronpeppar. På macka med cream cheese. Yum! 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • BuoBä

Köp en som säljs som "ätmogen" även om de är dyrare. De brukar säljas inplastade, i tråg.

De som ligger i stora högar i gränsaksdisken är oftast omogna, och det krävs viss erfarnehet att hitta en som går att äta direkt. De kan bli ok när man haft dem hemma ett par dagar, men de kan lika gärna gå direkt från hårda och sura till ruttna.

• Äppelpaj80

Jag brukar äta dem som förrätt. Delar avokadon på hälften, lägger i färska räkor, kokt ägg, isbergssallad och valfri dressing. Eventuellt svart rom till. Jag brukar göra dressingen på majonäs och gräddfil men det är ju inte så nyttigt

• enilef

Ja, supergott. Mosad på macka med skinka eller som den är med salt.

• Cloudberry

Ja men bara i en nektarinsallad med fetaost och ruccola.

• EvelinasSyster

Nej jag hatar avokado, sjukt äckligt! Spottade ut det direkt när jag skulle provsmaka en, det såg ju så gott ut!

Men jag älskar guacamole  

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
Svar på tråden Tycker du om avocado?