• Qaroliine

Tintin - pojke eller flicka?

Tycker du att Tintin är ett pojk- eller flicknamn?

Tilde 101221
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tintin - pojke eller flicka?
  • Ziindlaa

Jag tycker det passar lika bra till båda men rent spontant skulle jag säga tjej.

• Stårschan

Jag tycker att det är ett pojknamn. Tycker att det är jättebesvärligt när flickor eller tanter heter så.

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • eliten

Har aldrig träffat en kille som heter det, däremot många tjejer så spontan skulle jag anta att någonsin heter Tintin är en tjej!

• Millan83

Tänker först på han den där killen som Hergé skrev om. I andra hand på en tjej som en släkting dejtade. Jag röstade därför "båda"!

I'm a singer, not a player!
  • tahira
    Stårschan skrev 2011-12-09 15:51:01 följande:
    Jag tycker att det är ett pojknamn. Tycker att det är jättebesvärligt när flickor eller tanter heter så.
    Haha, jättebesvärligt !

Jag tänker flicknamn i första hand, men skulle inte bli speciellt förvånad om jag träffade en pojke som hette det. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Nouba

Jag tycker det är ett hundnamn..

• enilef

Min katt heter Tintin, och han är kille... Aja, jag tänker främst på seriefiguren och det är en kille/man alltså är det för mig ett pojknamn och inget annat.

• DenNamnbitne

Pojknamne- för mig kan inte Tintin vara någon annan än den oerhört modiga reportern vars historier alltid fascinerat mig. Killnamn på tjejer- det är ingen hit!

Svar på tråden Tintin - pojke eller flicka?