• KLM

Svettiga fötter

Min son (snart 4 månader) har väldigt ofta svettiga fötter och har haft det sen ett par månader tillbaka.

Spelar ingen roll om han har lite kläder på sig, mycket kläder på sig, strumpor eller ej, om han har varit ute eller inne osv. Han blir lika lätt svettig om fossingarna, just nu luktar det gammal ost om honom Flört

Ser inte detta som något problem, men lite nyfiken på hur vanligt det är?
    Ni som har haft likadant med era bebisar, när/om har det gått över?

• Svar på tråden Svettiga fötter
  • Superbia

Vår minsting på 6 månader har också svettiga fötter. Kan inte minnas att hans storebröder hade det så det kan bli intressant att höra om någon annan har någon teori Glad

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • enilef

Ja, en teori vore intressant. Jag har också en svettfoting här. Han är alltid fuktig om fötterna, till och med då de är kalla.

• 1978

Jag hade svettiga fötter som bebis och det har inte gått över! Det är skönt med ullstrumpor, då känns inte fötterna fuktiga och man slipper bli kall. Finns även i bebisstorlek.

• Natulcien

Sonen luktade faktiskt fotsvett när han var ca 4-8 månader, men sen har lukten försvunnit. Nu är han 13 månader och jag har inte känt någon fotsvettlukt från honom på flera månader. Konstigt.

• NoWiMom

Min pojk (4 mån) har också svettiga fötter jämt, kalla som varma. Händerna är oftast lika svettiga.. Men luktar inget.. Har också funderat på vad det kommer sig.. Sambon tror att det är ärftligt...?

• enilef
    NoWiMom skrev 2011-12-09 20:56:33 följande:
    Min pojk (4 mån) har också svettiga fötter jämt, kalla som varma. Händerna är oftast lika svettiga.. Men luktar inget.. Har också funderat på vad det kommer sig.. Sambon tror att det är ärftligt...?
    Det tror jag inte, ja alltså, inte i vårt fall åtminstone! Varken jag eller pappan har tendens till svettfot.
  • 1978
    NoWiMom skrev 2011-12-09 20:56:33 följande:
    För min del var det definitivt arv! Tack lilla pappa för den genen... inte!
  • 1978
    1978 skrev 2011-12-09 21:41:54 följande:
    För min del var det definitivt arv! Tack lilla pappa för den genen... inte!
    Min bebis har också fotsvett, glömde skriva det.
  • Muslimska mamman

Min sons fötter är också jättesvettiga jämt. Kläder luddar ju av sig då och det blir så äckligt... Så varje gång jag byter blöja och således måste ta av byxor eller nederdelen på pyjamasen så brukar jag ta en tvättlapp och tvätta hans fötter och sedan pudra med babypuder. Funkar jättebra rätt länge då!

Muslim är bara förnamnet!
  • gulletussan

Här är vi inne på andra barnet med svettfötter som luktar illa... Stora är snart 3 år och jag osäker när det försvann på henne men jag skulle tro före 1 iallafall. Lillen är 4 mån till jul och har ofta fuktiga illaluktande fötter. 

Ullstrumpor ska vi prova , låter som ett bra tips! :)  

Svar på tråden Svettiga fötter