Ellikapellika skrev 2011-12-10 18:50:33 följande:
Eftersom du har nedsatt känsel tänker jag spontant att du kanske haft en liten sten eller något som skavt under foten och orsakat detta?
Men just eftersom du har dålig cirkulation och nersatt känsel tycker jag du ska söka läkare för den där bulan så det inte är en kärlskada som kan ge komplikationer eller i värsta fall blodförgiftning.
Ja, det skulle jag också trott, om det inte varit för att jag på just det området har ganska bra känsel samt att jag undersökte skon noggrant och det fanns absolut inget i den. Dessutom borde det väl varit en ganska stor sten om den kunde orsaka en 5 kronors stor svullnad/blåmärke. Det kom även på en sekund. Från att kännas helt som vanligt till att bränna som tusan. Nästan som om blodådrorna bara sprack inne i foten:-S
Hur som helst, så har området vid stortå och tån bredvid domnat från och till sen dess. Mest när jag är aktiv, men när det väl börjat håller det i sig någon timme innan det försvinner igen (oavsett om jag sitter/masserar/ligger/står) sen är den normal en stund, t.ex. en kvart, och sen domnar den igen.
Jag har ringt VC för att rådfråga, men sköterskan var tvungen rådfråga en läkare först, så nu väntar jag på att hon ska ringa upp.
Blodförgiftning? Behövs det inget sår för det?
Tack för alla svar:)