• HaleyHart

yttre öroninflammation, hur ont ska det göra?

hej jag har i 2 veckor haft ont i vänster öra, gick till vårdcentralen och dom sa att jag har yttre öroninflammation , jag fick droppar  igår . 2 dagar innan var då den riktiga smärtan började .. så fort jag vakna så börja jag gråta .. nu till min fråga .. hur ont ska man egentligen ha? ja sitter just nu helt förstörd , ont i hela vänstra sidan av huvudet ,feber och helt darrig .. hur ont ska det göra ?  sitter och seriöst GRÅTER .. har sååå jävla ont .. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 22:55
    jag fick droppar med antibiotika i .. har haft problem med öronen i ca 3 månader (jävla vårdcentralen) men nu är det outhärdligt .. jag har haft sår i örat och har haft blod som rinner från örat ..och jag hör nästan inget på det örat, kan inte sitta eller stå .. då blir jag yr och om jag ligger känns det som att någon står på mitt huvud .. kan inte gapa eller bita ihop och om jag rör nära örat eller bara snuddar vid örat så får jag gråt reflex .. tårarna bara rinner.. (gråter inte då utan tårarna bara rinner)

• Svar på tråden yttre öroninflammation, hur ont ska det göra?
  • pluvdo

Jag fick extern ortit för 1½ år sedan och ja, det gjorde ont så man ibland bara ville gråta. Jag hade i och för sig aldrig feber, men fy satan vad ont det gjorde. Området runt örat (eller i mitt fall öronen eftersom jag hade det på båda sidor) var helt uppsvullet och jag kunde inte stänga munnen eller någonting. Jag fick också droppar, men tyckte inte att de hjälpte. Antibiotika hjälpte inte heller. Det enda som hjälpte för mig var att jag höll mig borta från att peta i öronen. Sedan den gången så har jag fått extern ortit flera gånger till eftersom jag har svårt för att lämna öronen ifred och de tydligen är känsliga nu eller något och ja... det enda som hjälper är som sagt att låta dem vara. Och ta två alvedon och en ipren (eller liknande) på en gång. För mig i alla fall så dämpade alvedon smärtan bäst, medan ipren, ibumetin, någon av den sortens antiinflammatorisk värktablett, tog ner svullnaden lite.

• Wilmis07

Jag hade det så för några år sedan,den värsta smärta jag upplevt. Det blödde och kom var från örat. Fick droppar och pencilllinkurer men inget hjälpte. Dom försökte både det ena och andra på VC,fick tillslut starka värktabletter så att jag iaf fick sova på nätterna. Tillslut efter mycket tjat insåg dom äntligen att dom inte kunde göra mer där så jag fick komma till öronkliniken på sjukhuset och bli behandlad där.Där sög dom ut allt gojs i örat som låg och irriterade.  Tog sen bara ett litet tag sen var jag äntligen bra. Hade yttehörselgångseksem ett antal gånger igen vid förkylning men fick då rätt behandling från början så det blev aldrig lika illa igen och nu har jag inte haft det på flera år. Viktigt är att inte vara och peta i öronen.det gör det bara värre.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden yttre öroninflammation, hur ont ska det göra?