Gravid v12 - Färga håret?
Går snart in i v12 och tänka färga tillbaka håret till min naturliga hårfärg för att sedan inte behöva
färga hela tiden i den färgen jag har nu.
Är det OK?
Eller borde man avstå helt?
Tack
Går snart in i v12 och tänka färga tillbaka håret till min naturliga hårfärg för att sedan inte behöva
färga hela tiden i den färgen jag har nu.
Är det OK?
Eller borde man avstå helt?
Tack
Färga håret är okej, dock kan nyansen bli annorlunda pga hormonerna har jag hört
Är det inte så att de kan inte bevisa att det är farligt, men ändå borde man avstå iaf de första 12 veckorna? Nåt sånt..
Nej,det är inte farligt. Färga på.
Färgen kan inte bli annorlunda pga hormoner,hår är en död massa, men om du har gamla produkter i håret kan det påverka färgen. (Min man är frisör,han har lärt mig ..)
Jag pratade med en gynläkare om detta i ve 14. Han avrådde. Man vet inte hur det påverkar fostret, det var hans svar. Kom ihåg att det är kemikalier, och det kan lätt ta sig in i din kropp. Och när det är ett tveksamt svar så tycker jag man kan avstå. Det är det väl värt?
Ni som har färgat håret under graviditet och inget hänt, det är jättebra. Men varför chansa?
Har pratat med olika bm o kk:er om detta, törs du inte färga håret under graviditeten, hur vågar du då tvätta håret, använda krämer av olika slag? Allt är kemikalier...
Har googlat en massa nu på frågan och hittat svar både från BM och läkare inom speciell allmän medicin
som alla påstår att det inte skall finnas någon fara.
Så jag tror att jag kör :)
Tack alla
Färgade håret under graviditet eftersom alla sa att det var ok. Såg sedan ett avsnitt av Kalla fakta där de med provtagning såg hur mycket mer kemikalier och gifter som fanns i kroppen efter färgning. Efter det färgar jag inte under graviditet igen! Ja, man får i sig kemikalier på andra sätt också, men varför utsätta barnet för ännu mer?
Förresten. Tvål är väl något man bör använda i sin vardag, för att hålla sig ren? Det är ju, kan man säga, ett måste för att hålla sin hygien. Alla använder inte tvål, men ett substitut för det som ex tvättkräm osv finns det också. Men hårfärg är faktiskt inte ett måste....Det är ett tillval.
Jag har färgat håret två gånger det kan bara bli konstigt med färgen pga hormoner .. Men mina färgningar har blivet jätte bra båda gångerna.. Min syster e frisör och har två barn och har gått en kurs om just gravid och färgs hår .. Det är ingen fara :)
Mitt resultat blev jättefint och jag mkt nöjd.
Inga missfärgningar eller dylikt.
Så nu får det vara så ett långt tag fram över :)
Skönt att slippa utväxter och färgningar nu