• Marwiin

Ensamstående mamma vill prata med andra.

Hej! Jag är 21 år och ensamstående mamma på heltid till min son på snart 9 månader. Vi bor en bit utan för Helsingborg. Jag har varit ensam hela tiden, även under graviditeten. Och har ingen kontakt alls med pappan. Jag skulle gärna vilja prata med andra i samma situation. Kanske ge varandra tips om hur man klarar av vardagen, osv. Och kanske skaffa nya vänner, någon man kan gå o ta en fika med eller låta barnen leka.
    Finns de några andra här? :)

• Svar på tråden Ensamstående mamma vill prata med andra.
  • Mymemlan

Jag är 21 år och har för några veckor sen blivit lämnad av min sambo, pappan till mina barn. Jag bor i Luleå, långt upp i Norr. Jag har dock varit ensam i ungefär ett år då han jobbat borta på traktamente söndag-torsdag varje vecka.

Tips för att klara vardagen, gör matlådor med typ köttfärs och sånt, och så kokar du bara pasta och potatis till den dagen ni sa äta det. Då äter man ändå bra mat fast man är helt slut en eftermiddag! :) Fråga om du undrar över något, jag har hunnit vänja mig att vara ensam så man tänker inte på allt man gör :)

• 199007

Jag är 21 år och har varit ensamstående i ett och ett halvt år.. Har en son på två och ett halvt..
    Jag bor i Umeå och sonens pappa i Luleå så finns inte så stor möjlighet till att ha ett kontinuerligt umgänge med honom..

Du får gärna prata med mig om du vill ha någon att prata och ventilera med ! :)

• Maddejo

Ensamstående mamma, 23år, dotter på snart 3. Vi bor i Sthlm.
    Har varit själv hela tiden men det är inte förrän nu som jag börjat känna mig otillräcklig, har ångest för alla frågor som börjat komma från min dotter sida och sen för alla beslut som bara jag och ingen annan kan ta..

Det där med att hitta nya vänner har jag också funderat en del över den senaste tiden... när man jobbar heltid och är helt själv med ett barn så finns det ganska lite utrymme för sånt. Allt går såklart om man vill... jag hartill exempel börjat ta reda på mer om de "ensamma-förälder-nätverk" som finns runt Sthlm. Har dock inte kommit iväg på något än.
    Finns det något sånt där ni bor? Vad tycker ni är jobbigast?

Madde

Svar på tråden Ensamstående mamma vill prata med andra.